loading...
دلتنگی
رویا بازدید : 22 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (1)
بر حیدر کرار فاتح خیبر صلوات........

 

من علی ام که خدا قبله نما ساخت مرا...

                جز خدا رسول وفاطمه نشناخت مرا...

 

به عشق نام مولایم نوشتم

                                 چه عیدی بهتر از عید غدیر است...

 

 

سعی کنیم این عید باعظمت و ولایتی رو به همدیگه خصوصا به دوستان ساداتمون تبریک بگیم...

 

پس.......

 

دووووووووستان  عیدتون مباااااااااااااااااارک....

 

یاعلی مدد...

                                 

 

 


رویا بازدید : 21 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)
ایــن رازِ پـــر از عــــذاب پـیـشـت بــاشــد   

تـصـویــر مــن خــــراب پـیـشـت بـــاشـــد

شــایـد كـه مــحــرّمــت نــبـودم آقــــــــا

این اشك، علی الحساب پیشت باشد!


رویا بازدید : 21 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
                             

        فردا نه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

             چند ساعت بعد هم نه !!!!!!!!!!!!!!!!!

        چند ثانیه دیگر هم نه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

همین الان برای مادرت کاری بکن ~~~~~~~~~

اگر زنده است دستش را

                              اگر به اسمان رفته قبرش را

اگر پیشت نیست یادش را

                             اگر قهری چهره اش را

اگر اشتی هستی پایش را ببوس


امروز دوستان خوبم یه سایت در زمینه تی شرت محرم دیدم خوشم اومد عکس های تی شرت محرم را از این سایت گذاشتم

تی شرت ماه محرم

تی شرت ماه محرم

خرید آنلاین تی شرت محرم

خرید آنلاین تی شرت محرم

تی شرت های محرم

تی شرت های محرم


رویا بازدید : 21 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

در حریم پاک تو ای یار نازنینم

بی گناه بود را میخواهم من

به فکر آغوش کشیدن نباشم

وقتی پیرهن آبی میپوشی در تن

سکوتی میخواهم بی حتی صدای نفسم

که پشتش پنهان کنم وسوسه ها و هوسم

عطر روسریت ازهمین فاصله

 برایم کافیست

وقتی روسری آبی بر سر داری

و مرا اجازه به تو دست زدن نیست

گر این لحظه برایم هزار بار تکرار شود

گناهی نخواهم کرد

که خلوص عشقم خار شود

من این عشق را برای خودت نگه داشته ام

روزی که همیشه چشم به راهم

روزی که برای نفس کشیدن در عطر آغوشت

 از توهیچ اجازه ای نخواهم  ...


رویا بازدید : 21 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

 

 انگار همین دیروز بود که نوشته های این وبلاگ رو نوشتم - باور نمیشه که بیش از سه سال گذشته 

ومن باز تصمیم گرفتم بیام اینجا و به نوشتن ادامه بدم ... این بهترین راه و شایدم تنها راهه ! 


رویا بازدید : 30 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
کشمکش هاي اخير ميان مسوولان شهري وانتظامي قم در حالي صورت مي گيرد که سال 89 رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ مردم همين شهر نسبت به تماس پيدا کردن اختلاف مسوولين شهر بامردم وايجاد مشکل براي آن ها هشدار داده و مسئولان را از آن برحذر داشتنه بودند.
به همين مناسبت در ادامه به بازخواني گزيده اي از اين بيانات تاريخي مي پردازيم:‌
من به طور مختصر چند اصل را براى رفتار خودمان - با توجه به نقشه‌ى دشمن - مطرح ميكنم.

يك مسئله، مسئله‌ى وحدت كلمه‌ى ملى است. مخاطب اين، هم خواصند، هم عامه‌ى مردم. مسئله‌ى وحدت را بايد جدى گرفت. من درباره‌ى وحدت كلمه‌ى مردم خيلى صحبت كردم، يك خصوصيات و شاخصهائى هم گفتم. صرف اينكه كسى بگويد ما طرفدار وحدتيم، كافى نيست؛ شاخصهائى دارد، علامتهائى دارد.
مسئله‌ى ديگر، همبستگى روزافزون مردم و خواص با سه قوه است. همبستگى با قواى سه گانه‌ى كشور بايد روزبه‌روز بيشتر شود، بايد كمك بشوند؛ بخصوص قوه‌ى مجريه كه بارهاى زيادى را بر دوش دارد. اين شايعه درست كردن و زحمات را نديده گرفتن، به هيچ وجه صلاح كار كشور و آينده‌ى كشور نيست.
نكته‌ى سوم، تقويت ايمان دينى، تأمين نيازهاى فكرى و استفهامهاى نسل جوان است؛ كه اين عمدتاً متوجه به روحانيت و حوزه‌هاى علميه است. دائماً شبهه القاء ميكنند؛ بايد به طور دائم و به‌روز پاسخ شبهه‌ها را داد.

نكته‌ى چهارم، معرفى درست و شايسته‌ى روحانيت است؛ كه اين فقط وظيفه‌ى خود روحانيون نيست. روشنفكران و آگاهان ميتوانند نقش روحانيت را در كشور نشان بدهند و نشان بدهند كه در مقاطع حساس، روحانيت، بخصوص مراجع معظم و بزرگان حوزه‌هاى علميه، از چه مشكلاتى و چه گذرگاه‌هاى سختى توانسته‌اند جامعه را عبور بدهند.

مسئله‌ى ديگر، تلاش جوانان براى بصيرت‌افزائى است. خود جوانها بايد در اين زمينه تلاش كنند. دشمن را بايد شناخت، روشهاى دشمن را بايد شناخت؛ اين كارى است كه بر عهده‌ى خود جوانهاست.

نكته‌ى بعدى كه براى فهرست كارهاى لازم امروز ما بايستى مورد توجه قرار بگيرد، مسئله‌ى پيشرفت علم و حركت در جهت نقشه‌ى جامع علمى كشور است؛ همين كارى كه پنج شش سال است بحمداللَّه حركت بهترى پيدا كرده است، پيشرفتهاى خوبى انجام گرفته است. بايستى بيشتر تلاش كرد. ان‌شاءاللَّه اين حركت، شتابنده‌تر شود. لازم است حركت شتابنده‌ى ديگرى در داخل حوزه‌هاى علميه انجام بگيرد؛ كه در اين باره ان‌شاءاللَّه با دوستان و برادران و خواهران عضو حوزه‌ى علميه صحبت خواهيم كرد.
کار مهم ديگر - كه مخاطب و مسئول آن، دولت است - اهتمام به رفع عوامل نارضائى و مشكل‌ساز براى مردم است: مسئله‌ى معيشت، مسئله‌ى اشتغال، مسئله‌ى سامانه‌هاى ادارى، مسئله‌ى منصوبان دستگاه‌ها - بخصوص در سطوح بالا - مسئله‌ى شهردارى‌ها، مسئله‌ى نيروى انتظامى، كه مباشراً و مستقيماً با مردم روبه‌رو هستند و ميتوانند بسيارى از مشكلات مردم را برطرف كنند يا خداى نكرده نارضائى‌هائى به وجود بيايد. بنابراين دستگاه‌ها در مسائل گوناگون، اهتمام و هماهنگى داشته باشند؛ هماهنگى و هم‌افزائى داشته باشند؛ اختلاف وجود نداشته باشد؛ كه اين هم مربوط به دستگاه‌هاى دولتى است.

چند جمله راجع به شهر قم عرض بكنم. قم خاستگاه انقلاب است؛ محل ولادت اين حادثه‌ى عظيم و پديده‌ى بزرگ تاريخى كشور ما و همه‌ى جهان است. نگاه بين‌المللى به قم، يك نگاه ويژه است؛ علاوه بر اينكه رفت و آمد به اينجا از كشورهاى گوناگون وجود دارد. آن كسانى هم كه به دلائلى، به ملاحظاتى رفت و آمد نميكنند، نسبت به اين شهر حساسيت دارند، يك نگاه ويژه‌اى دارند، حوادث اين شهر را دنبال ميكنند. همين اجتماع عظيم امروز شما مورد توجه قرار ميگيرد. ممكن است در تبليغات هم نياورند، نگويند؛ اما آن كسانى كه سياست‌ساز هستند و سياست را آنها در واقع توليد ميكند، آنها مى‌بينند، محاسبه ميكنند و نگاه بين‌المللى دارند. بزرگترين حوزه‌ى علميه‌ى علوم اسلامى در دنياى اسلام، در اين شهر است. هيچ حوزه‌اى از حوزه‌هاى علميه به عظمت حوزه‌ى علميه‌ى قم نيست. اينجا قطب زيارتى و معنوى است؛ اينجا حرم حضرت معصومه، اين بارگاه باشكوه قرار دارد؛ مسجد جمكران در اينجا بنا شده است؛ حرم امامزاده‌هاى گوناگون در اين شهر واقع شده است؛ كه هر يك از اين امامزاده‌هائى كه در خيابانهاى قم مدفون هستند، اگر در هر شهرى بودند، مركز و محور آن شهر قرار ميگرفتند. اينها همه ظرفيتهاى ملى و بين‌المللى و كاركردهاى اين شهر مقدس است.

قم چون از دوران طاغوت مغضوب دستگاه حكومت بود، متأسفانه عقب‌افتادگى‌هاى متراكمى دارد. اين عقب‌افتادگى‌ها را بايد مسئولين محترم با جديت و بسرعت برطرف كنند. البته در طول سالهاى بعد از انقلاب كارهاى زيادى شده است. از سال 79 به اين طرف كه شهر تبديل به استان هم شده بود، اعتبارات بيشترى داده شده است. آنطورى كه به من گزارش دادند، از سال 84 به بعد اوج صرف اعتبارات در اين شهر بوده. بنابراين كارهاى بسيار خوبى انجام گرفته است؛ اما بايستى همه‌ى اين كارها تكميل بشود، تتميم بشود و اين شهر، هم از لحاظ نيازهاى مردم، هم از لحاظ چهره‌ى شهرى، آنچنان كه شايسته‌ى مردم قم است، پيشرفت كند. اين عقب‌افتادگى‌هاى انباشته اگر بخواهد برطرف شود، كار سخت لازم است.

از مهمترين نيازهاى اين شهر، مسئله‌ى آب است؛ كه از چند سال پيش اين مسئله به صورت جدى تعقيب شده است، دنبال شده است. كارهاى بسيار خوبى انجام گرفته است. بخش مهمى از كار انجام گرفته، كه لازم است ما از دست‌اندركاران اين كار تقدير كنيم؛ اما از مسئولين محترم اين كار ميخواهيم كه آبى را كه از راه دور و از سرچشمه‌هاى دز براى قم مى‌آيد، هرچه زودتر به قم برسانند. اين نياز اساسى و بزرگ مردم قم بايد انجام بگيرد.

مسئله‌ى كشاورزى قم هم مهم است. شنيدم قرار است از تهران به منطقه‌ى مسيله آب آورده شود و كشاورزى قم كه يك روزى در اين مناطق خيلى برجسته بود، باز هم ان‌شاءاللَّه رونق پيدا كند.
صنايع دستى قم، بخصوص فرش نامدار قم بايد مورد حمايت و تأييد قرار بگيرد، كه ان‌شاءاللَّه ما در اين سفر تأكيدهاى لازم را به مسئولين ميكنيم.

آنچه را كه من تأكيد ميكنم، معمارى و شهرسازى قم است. امروز كارهاى بزرگى در قم دارد انجام ميگيرد، ساخت و سازهائى انجام ميگيرد؛ حتماً در اين معمارى‌ها بايد ملاحظه كنند كه معمارىِ اسلامى باشد؛ نمادهاى انقلاب در اين شهر، در معمارى‌ها مشاهده شود؛ چون اينجا شهر اسلام و شهر انقلاب است.

نكته‌ى آخر هم اين است كه مسئولين محترم در اين شهر اگر براى يك چيزى با همديگر اختلاف دارند، نبايد بگذارند اين اختلاف با زندگى مردم تماسى پيدا كند و مردم را دچار مشكل كند. دستگاه‌هاى مختلفى با هم اختلافاتى دارند كه ممكن است به زندگى مردم تماس پيدا كند؛ اينها را من اينجا يادداشت كرده‌ام، كه ديگر ذكر نميكنم؛ ليكن توصيه‌ى كلى من اين است كه همه دست به دست هم بدهند؛ مسئولين دولتى با همكارى و هم‌افزائى به مردم خدمت كنند؛ مردم هم با پشتيبانى از آنها و با اين حضور عظيمى كه خوشبختانه هميشه از خودشان نشان داده‌اند، بتوانند كارى را كه در اين برهه‌ى از زمان در اين كشور انجام گرفته است، به سرانجام برسانند و فوائد آن را به دنياى اسلام نشان دهند.


رویا بازدید : 26 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
دستاوردهاي انقلاب در زمينه‌هاي گوناگوني قابل پژوهش و بررسي هستند. اما با توجه به ماهيت ديني انقلاب اسلامي، آثار تربيتي و فكري آن بيش از همه اهميت پيدا مي كند. اگر انقلاب اسلامي فقط موجب ارتقاي وضع معاش مردم شده و نوع حكومت را از استبدادي به نوعي ديگر، كه قابل تحمل باشد تغيير مي داد، چندان نمي شد بر كام يابي آن اصرار ورزيد; زيرا از انقلابي كه وصف لازم آن «اسلامي» است، انتظاراتي فراتر از اين مدّنظر هستند.



رویا بازدید : 150 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

Toygar Işıklı – Veda

 Bu bir veda
bu bir tebessüm
bir yaz güneşie
bir nefes dağ kokusuna

açık kurşuni mehtap içinde
bir veda…
kaybolmuş aşklara hayata
mağlübüm…
derin sevdalara
büyük ihtiraslara mağlübüm
ben hayatın mağlübüyüm
derin sevdaların beceremedim mağlübüm
ben hayatın mağlübüyüm

 

خداحافظی

این یکی خداحافظی ست

این  یک تبسم است

آفتاب تابستان

بوی کوه در نفسم

در نور سربی مهتاب

یک خداحافظی است

عشق های زندگیم را از دست دادم

شکست خوردم

درین عشق وعاشقی ها و

شهوتهای بزرگ

مغلوب شدم

من مغلوب زندگی شدم…در این عشق وعاشقی ها کم آوردم

شکست خوردم

من مغلوب زندگی شدم…


رویا بازدید : 12 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
یتیم‌ نوازی حضرت علی (ع)

امیرالمومنین (ع) شبی از کنار خانه زن تهیدستی گذشت که فرزندانی خردسال داشت و آنان از گرسنگی می‌گریستند و مادرشان آنان را سرگرم می‌کرد تا بخوابند. آن زن دیگی بر اجاق نهاده بود که در آن جز آب چیزی نبود، تا آن‌ها بپندارند که در دیگ غذایی در حال پختن است.

علی (ع) از حال آن زن باخبر شد و با قنبر به سوی خانه خود رفت و ظرف کوچکی خرما و کیسه‌‌ای آرد و کمی روغن و برنج و نان برداشت و بر دوش کشید. قنبر از حضرت خواست تا وی آن را بر دوش گیرد. امام (ع) نپذیرفت. با رسیدن به خانه آن زن از او اجازه خواست و وارد شد، پس مقداری برنج و روغن در دیگ ریخت و پس از پختن آن، برای کودکان در ظرف غذا ریخت و به آنان فرمود: بخورید.

پس از سیر شدن آنان، امام (ع) بر دست و پای خود گرد اتاق می‌گشت و بع‌بع (تقلید صدای حیوان) می‌کرد. کودکان با مشاهده این حالت، خندیدند. پس از خروج از خانه، قنبر پرسید: سرورم! امشب رفتاری شگفت‌آور از تو دیدم و راز برخی از آن را دانستم؛ ولی سبب گردش تو در خانه بر روی دست و پا و تقلید صدای بع‌بع حیوان را نفهمیدم! امام (ع) فرمود: ای قنبر! چون وارد خانه شدم، کودکان از شدت گرسنگی می‌گریستند. دوست می‌داشتم وقتی از نزد آنان خارج می‌شوم، آن‌ها در حال سیری بخندند و دلیل دیگری نداشت.


رویا بازدید : 11 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

مقاله روانشناسی با عنوان استرس و تاثیر آن بر بدن

چکیده: در اصطلاح عام به تنش، فشار یا افسردگی، استرس گفته می شود. در اصطلاح پزشكی هم استرس به افزایش فشار و تنش در سیستم و ساختار بدن دلالت می كند؛ همان آمادگی جسمی و ذهنی بالایی كه لازمة برخورد با شرایط و موقعیت های حاد و بحرانی است. در فیزیولوژی، استرس به صورت واكنش های داخلی بدن در برابر آثار فیزیكی نامطلوب مانند گرما و سرمای شدید، تنگنا و مضیقه، فقر، ضایعه، درد، عفونت و مسمومیت شدید و ... تعریف شده است. بدن برای غلبه بر این شرایط فیزیكی غیر طبیعی و كسب تعادل حیاتی، تغییرات داخلی شیمیایی و هورمونی متعددی از خود نشان می دهد. به این تغییرات «سندرم سازش كلی» گفته می شود. هنگامی كه این انطباق بحرانی درست نمی كند در اصطلاح می گویند كه بدن «اُفت» كرده است. اضطراب احساس درونی است از ترس و تنش كه به عنوان پاسخی طبیعی به شرایط تهدید آمیز زندگی بروز می كند. این حالت به خودی خود پاسخ روان فیزیولوژی به شرایط خطرناك می باشد و همة اجزاء واكنش های «جنگ یا گریز» با آن همراه است. با وجود این در بسیاری از افراد اضطراب بدون ارتباط آشكار با رویدادهای تهدید آمیز به شخص دست می دهد كه در این حالت آن را «روان رنجوری اضطراب» یا «واكنش اضطراب» می نامند. این حالت در گذشته «نوراستنی» خوانده می شد.

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • استرس چیست؟
  • عوامل ایجاد استرس
  • چه چیزهایی باعث بروز استرس می شود؟
  • غلبه بر استرس
  • علائم استرس
  • مراحل سه گانة استرس شدید
  • واكنش های معمول استرس كدام هستند؟
  • استرس گروهی چیست؟
  • نحوة آسیب رسانی استرس به بدن
  • انسان چگونه به استرس پاسخ می دهد؟
  • رابطه اضطراب در كودكی و افسردگی در بزرگسالی
  • نتیجه گیری
  • منایع
...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 12


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید




رویا بازدید : 7 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

نانوشیمی یا فناوری نانو (Nanotechnology)، پديده اجتناب ناپذير هزاره سوم است. در واقع اين فناوری را نمي توان به عنوان رشته جديدي معرفي کرد بلکه رويکردي جديد به کليه علوم و فنون موجود در مقياس نانو است. فناوري ‌نانو (Nanotechnology) واژه‌اي است كلي كه به تمام فناوري‌هاي پيشرفته در عرصه كار با مقیاس نانو اطلاق مي‌شود. معمولاً منظور از مقیاس نانو ابعادي در حدود 1 تا 100 نانومتر مي‌باشد. (1nm=10-9m).

اولين جرقه فناوري نانو در سال 1959 ریچارد فاینمن (Richard Feynman) فیزیک‌دان برنده جایزه نوبل زده شد. فاینمن طي يك سخنراني تحت عنوان"فضای زیادی در سطوح پایین وجود دارد"[1] ايده فناوري نانو را مطرح ساخت. بر طبق نظر فاینمن، امکان بهره‌برداری مستقیم از اتم‌ها و مولکول‌ها شکل قویتری از شیمی سنتزی است که تا آن زمان استفاده می‌شد. واژه فناوري نانو اولين بار توسط نوريوتاينگوچي استاد دانشگاه علوم توكيو در سال 1974 بر زبانها جاري شد. او اين واژه را براي توصيف ساخت مواد (وسايل) دقيقي كه ابعادي آنها در حد نانومتر مي‌باشد، به كار برد.

در حد ابعاد نانو که اثرات کوانتومی قابل توجه هستند، روش‌های نوینی برای انجام واکنش‌های شیمیایی امکان‌پذیر می‌شود. پرفسور جفری اوزین (Geoffrey Ozin) در دانشگاه تورنتو کانادا بعنوان پدر فناوری نانو شناخته می‌شود. مقاله تاثیرگذار او تحت عنوان "نانوشیمی؛ سنتز در ابعاد ریز" کل این زمینه را تحت تاثیر قرار داد. این مقاله پیشنهاد می‌کرد که چگونه اصول شیمی می‌تواند به سنتز از پایین به بالای مواد در کلیه مقیاس‌های طولی با واحد‌های سازنده سلسله‌مراتبی اعمال شود. به عبارت دیگر، با استفاده از واحدهای سازنده در حد ابعاد نانوی برنامه‌ریزی شده با اطلاعات شیمیایی که به طور خودبخودی به یک شیوه کنترل شده به ساختارهایی که می‌توانند در محدوده ابعادی متفاوتی قرار داشته باشند خودآرایی (self-assembly) کنند. این علم، از شیمی سنتزی و شیمی مواد برای بدست آوردن نانومواد با اندازه‌ها، شکل‌ها، ویژگی‌های سطحی، نقایص، ویژگی‌های مشخص خودآرایی معین، طراحی شده برای دستیابی به کارکردها و استفاده‌های معین استفاده می‌کند.

کاربردهای نانوشیمی در یک محدوده وسیع از شبه‌رساناها تا پزشکی قرار می‌گیرد. نانوشیمی از شبه‌رساناهایی استفاده می‌کند که فقط الکتریسیته را در شرایط معینی منتقل می‌کنند. هر چقدر شبه‌رساناها کوچکتر از رساناهای عادی می‌شوند، محصول کوچکتر خواهد بود. شواهدی وجود دارد که نانوذرات معینی از نقره برای مهار برخی ویروس‌ها و باکتری‌ها مفید هستند. فناوری نانو همچنین برای ساخت شیشه‌هایی که خود تمیز می‌شوند، دوچرخه‌هایی 1000 برابر قویتر از استیل اما سبکتر از آن استفاده می‌شود. مهمترین محصول نانوشیمی نانولوله‌های کربنی هستند که بسیار مقاوم و در عین حال سبک هستند. اینده بسیار روشنی برای این رشته تصور می‌شود

منبع:همگام شنجش


رویا بازدید : 11 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

رویا بازدید : 5 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)


تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

رویا بازدید : 8 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

خدا کاری بکن ...

arsham-star.blogfa.com


دارم از غصه میمیرم خدا کاری بکن       
اینبار که دستهای ظریفش رو تو دستهام حس کنم یک بار
خدا کاری بکن اینبار خدای مهربونه من   
زبونم بند اومد ای وای کجا رفت هم زبونه من
خدا کاری بکن مردم خدا اونم دلش تنگه       
اگه میگه مهم نیستم با حسش داره میجنگه
اگه میگه تو فکرم نیست            
میخواد بیشتر پیشش باشم
درسته اون ولم کرده دلیل اشکه چشماشم     
 خدا کاری بکن اون رفت ازت میخوام که برگرده
اینبار قدرش رو میدونم اگر چه اون ولم کرده  
خدا بگو که برگرده خدا بگو که برگرده
خدا کاری بکن زود باش خدا          
اون دیگه تنها نیست
خدا بهش بگو مردم چرا عین خیالش نیست  
 خدای مهربونه من دلت میاد که تنها شم
بره عشقم تک وتنها تا کی دلواپسش باشم      
خدا کاری بکن زود باش خدا صبرم همین قدر بود
بگوحرف هاشو بخشیدم بگو گنجایشم کم بود  
 بگو تقصیره من بوده بگو حق داره میدونم
بگو به فکر جبرانه بگو قدرش رو میدونم   
بگو دیگه غرورش مرد میخواد پیشه تو برگرده
بگو سختی این روز ها اونو از راه به در کرده 
خجالت میکشم از اون بگو چیزی نگه با من
خدا پادر میونی کن شاید از من خوشش اومد
 


http://muharram92.com
تی شرت محرم

رویا بازدید : 11 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

این کتاب به تصحیح نصرالله پورجوادی و محمد سوری توسط موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و واحد تحقیقاتی تاریخ فرهنگ عقلی جهان اسلام دانشگاه آزاد برلین چاپ شده است که بخشی از مقدمه‌ی آن در ذیل خواهد آمد:
مهم‌ترین قرن در تاریخ تصوف بدون تردید قرن سوم هجری و مراکز اصلی صوفیان نیز در درجه‌ی نخست بغداد و سپس شهرهایی در خراسان چون بلخ و هرات و نشاپور و طوس و مرو بوده است. مشایخ بزرگی که سخنان حکمت‌آمیز و عرفانی و حکایت‌های آموزنده‌ی ایشان مطالب اصلی کتاب‌های صوفیانه را تشکیل می‌دهد در این قرن می‌زیستند. در واقع شکل‌گیری تصوف به‌منزله یک نظام فکری و مکتب عملی در همین قرن انجام گرفت و نمایندگان این نظام فکری و مکتب عملی در همین قرن انجام گرفت و نمایندگان این نظام فکری و مکتب عملی ابتدا در بغداد و سپس در شهرهای ایران‌زمین، به‌خصوص در خراسان بودند که بعنوان صوفی شناخته شدند. در ایران طریقه‌های باطنی دیگری نیز بودند که بعضی ملامتی و بعضی حکیم و بعضی جوانمرد خوانده می‌شدند ولی همه‌ی آن‌ها از قرن چهارم به بعد به‌تدریج در سلک صوفیان درآمدند و صوفی نامیده شدند.
شاگردان و مریدان مشایخ بزرگ قرن سوم نهضت صوفیانه را در زندگی خود و با یادآوری سخنان و آموزه‌های استادان خویش و انتقال سینه به سینه‌ی آن‌ها تا اواسط قرن چهارم زنده نگه داشتند. اما از اواسط قرن چهارم به بعد تحولی در تصوف پدید آمد و آن ثبت و ضبط تعالیم استادان سلف بود.همانطور که در قرن‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین و مهم‌ترین علم در تمدن اسلامی، یعنی علم حدیث، شکل گرفت و کتاب‌هایی در نتیجه‌ی جمع‌آوری احادیث و تنظیم و تدوین و تبویب آن‌ها پدید آمد، در قرن چهارم نیز شاگردان شاگردان مشایخ بزرگ طریقت به گردآوری سخنان پیشوایان خود اهتمام ورزیدند و از این طریق کتاب‌های مهمی در تصوف تالیف کردند.
این کتاب اثری است که فقط یک نسخه‌ی خطی از آن موجود بوده که متاسفانه صفحه یا صفحاتی از اول و آخر آن افتاده است و لذا نه نام نویسنده‌ی این اثر برای ما معلوم است و نه عنوان آن، ولی از محتوای اثر و مقایسه آن با کتاب‌های دیگری که در معرفی علم تصوف نوشته شده است و نیز از روی قرائن دیگر می‌توان حدس زد که این کتاب حدودا در اواخر قرن چهارم یا اوایل قرن پنجم به قلم نویسنده‌ای ایرانی و پارسی‌زبان، احتمالا خراسانی و بسا که نشاپوری نوشته شده است و این همان کتابی است که در اینجا تمامی آن تصحیح شده و به چاپ رسیده است.


رویا بازدید : 10 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
استاد بزرگوار آقا "مرتضی سرهنگی" تعریف می کرد:
قرار بود برای کنگره سرداران و شهدای کرمان کتاب بنویسیم، کتابی هم درباره شهید "حسین یوسف الهی" نوشته بودیم. می دانستم حاج قاسم سلیمانی علاقه و دلبستگی خاص به آن شهید دارد.
متن آماده شده را برای حاج قاسم فرستادم و بعد از مدتی که آن را خواند، برایم پس فرستاد. خوب که دقت کردم، دیدم روی کتاب کاعذی گذاشته و نوشته است:
"اگر بفهمم کسی با خواندن این کتاب، بیشتر از من حسین یوسف الهی را دوست خواهد داشت، دق می کنم."
و این است حکایت امروز من و مصطفی!

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/6/18/401771_703.jpg


شهید محمد حسین یوسف الهی          
قائم مقام فرمانده واحداطلاعات وعملیات لشگر 41ثارالله (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)
 در سال 1340 هجری شمسی در شهر «کرمان» متولد شد، پدرش فرهنگی بود و در آموزش و پرورش خدمت می کرد. محیط خانواده کاملا فرهنگی بود و همه فرزندان از همان کودکی با حضور در مساجد و جلسات مذهبی با اسلام و قرآن آشنا می شدند . علاقه زیاد و ارتباط عمیق محمد حسین با نهج البلاغه نیز ریشه در همین دوران دارد. در روزهای انقلاب محمد حسین دبیرستانی بود و حضوری فعال داشت و یکی از عاملان حرکتهای دانش آموزان در شهر کرمان بود. آغاز جنگ عراق علیه ایران در لشکر 41 ثارالله واحد اطلاعات و عملیات به فعالیت خود ادامه داد و بعدها به عنوان جانشین فرمانده این واحد انتخاب شد. در طول جنگ پنج مرتبه به سختی مجروح شد و بالاخره آخرین بار در عملیات والفجر هشت به دلیل مصدومیت حاصل از بمبهای شیمیایی در بیست و هفتم بهمن ماه سال 1364 در بیمارستان لبافی نژاد تهران به وجه الله نظر کرد. زندگی سراسر معنوی او برای همه کسانی که اهل حق و حقیقت اند درسی ابدی و انسان ساز است.
منبع:پرونده شهید در بنیاد شهید وامور ایثار گران کرمان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهید

 
وصیت نامه
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت می دهم که خدا یکی است و محمد (ص)فرستاده و آخرین پیامبر است و علی(ع) ولی الله است و جانشین پیامبر اسلام و اولین امام است، قیامت راست است و جزاء و پاداش کلیه اعمال نیز صادق است، انسان از خاک آفریده شده و به خاک بر میگردد و باز از خاک سر بر میدارد و به اندازه خردلی به کسی ظلم نمی شود و نفس هرکس در گرو اعمال خودش می باشد.
مادر عزیزم خجالت میکشم که چیزی بنویسم و خود را فرزندت بدانم زیرا کاریکه شایسته و بایسته یک فرزند بوده انجام نداده ام. مادریکه شب تا صبح بر بالینمن می نشستی و خواب را از چشمان خود می گرفتی و به من آموختنیهایی آموختی، مرا ببخش و...
همچنین از شما پدرم که با کمک مادرم تمام زندگیتان را صرف بچه هایتان کردید خداوند اجرتان را به شما عطا کند و درجات شما را متعالی کند و بهشت را جایگاهتان قرار دهد. ای پدر و مادر عزیز و گرامی چه خوب به وظیفه خود عمل کردید و من چقدر فرزند بدی برای شما بودم. شما فرزند خود را برای خدا بزرگ کردید و برای خدا هم او را به جبهه فرستادید و در راه خدا اگر سعادت باشد میرود.
از خواهران و برادران خود که در رشد من سهم به سزایی داشتند تشکر می کنم و از خداوند متعال پیروزی، سعادت و سلامت را برای ایشان خواستارم و ای پدر و مادر و ای خوهران و برادران عزیزم این رسالت را شما باید زینب وار به دوش کشید و از عهده آن به خوبی بر میائید و می توانید چون پتک بر سر دشمنان داخلی و خارجی فرود آئید و خون ما را هم چون رود سازید تا هرچه بر سر راه دارد بردارد تا به دریای حکومت حضرت محمد(ص)برگردد.
امیدورام که خداوند عمر رهبر عزیزمان را تا انقلاب مهدی طولانی بگرداند و ظهور حضرت مهدی(عج) را نزدیک بگرداند تا مستضعفین جهان به نوائی برسند و صالحین وارثین زمین شوند.
ای مردم بدانید تا وقتی که از رهبری اطاعت کنید، مسلمان، مومن و پیروزید وگرنه هرکدام راهی به غیر از این دارید آب را به آسیاب دشمن میریزید، همچنان تا کنون بوده اید باشید تا مانند گذشته پیروز باشید و این میسر نیست به جز یاری خواستن از خدا و دعا کردن.
امیدوارم که خداوند متعال به حق پنج تن آل محمد(ص) و به حق آقا امام زمان(عج)ایران را از دست شیاطین و به خصوص شیطان بزرگ نجات دهد و از این وضع بیرون بیاورد که بدون خدا هیچ چیز نمی تواند وجود داشته باشد. به امید اینکه تمام دوستان گناهان مرا ببخشند، التماس دعای عاجزانه را از همگی دارم.
 محمد حسین یوسف الهی24/12/1364

http://img7.irna.ir/1392/13920602/80785872/80785872-4789979.jpg
 
آثار باقی مانده از شهید
خوشا به حال کسی که سبک بال و بدون بال دنیای فانی را پشت سر گذاشته و بسوی آخرت می شتابد و چه با سعادتند آنان که از دنیا مهمان را گرفتند که به درد آخرتشان میخورد و بقیه را برای اهل دنیا واگذار کردند. چه خوش سعادتند آنانکه برای دنیایشان آنچنان کار می کنند و میکوشند که از کاری تا ابد زنده خواهند ماند و برای آخرتشان آنچنان کار می کنند که گویی فردا خواهند مرد و خوشا به حال کسی که مرگ را که هیچ گونه شکلی در آن نیست در جلوی چشمش می بندد و بنابراین مرگ ترمزی برای گناهانش خواهد بود، خوشا به حال کسی که چون بر سر دو راهی قرار گرفت با توکل و یاری خدا خیلی صریح و قاطع به باطل(لا) گوید و از باطل برتاباند، همان (لائیکه) اسلام با آن آغاز شد و بدون شک به حق رو آورد اگرچه حق به قول مولا علی(ع)گواراست ولی سنگین و باطل در اوان شیرین و سبک ولی تلخ و پست است.


رویا بازدید : 11 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
 
 


بسم رب الحسین 


داداشی شهیـــــــــــــــدم:

شهیـــــــــــــــــــــدحجت الله عزیزم

حال این روزهای دلم خیلی بده ...

خودت میدونی که ...

مدتی است فرصت نشد برات بنویسم وحالاموندم ازکجا

بنویــــــــــــــسم ...؟؟؟!!!

این روزهاحرف زدن هم برام سخت شده ...

می ترسم ازگفتن کلمه یاجمله ای که "کفر"محسوب بشه ...!!!

جایی جمله ای خوندم که دیگه حال دلم روبدترکرد:

ای که دم میـــــــــــزنی ازعشق حسیــــــــــن بن علی

آنچنان باش که اربـــــــــــــاب جوابــــــــــت نکنــــد ...!!!

ولی انگارارباب جوابم کرده ...

صدام رونمی شنوه ...

اصن شایـــــــــــــــــددیگه نمی خوادکه بشنـــــــــــوه

بله ارباب بامن قهرکرده ...

شهـــــــــــــــــــداهم بامن قهرکردن ...

اصن خودشماهم بامن قهرکردی ...

اصن من روقابل دعاکردن نمی دونی ...

خداهم من رورهاکرده ...

والاروزگارم بهترازاین می بود...

واین روزهامن موندم وتنهایی وبغض سنگین...

من مونــــــــــدم وحسرت وداغ ...

این روزهاهیچ کس حال دل من رونمی فهمه ...

شماهم که دیگه ...

باشه تنهام بذار...

حرفــــــــــــــــــــــــی نیست ...

من که دیگه نه تنهادنیام خراب شده که میدونم

آخرتــــــــــــــــــــم هم خراب شده ...

دیگه چیزی براازدست دادن ندارم ...

میسوزم ومیسازم بااین دردهام درکنج تنهایی خودم
 


رویا بازدید : 11 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)

پس از جنگ دوم خلیج فارس بوش(پدر)که جنگ را بطور یک جانبه سازماندهی کرده و براحتی در آن بر حریف غلبه یافته بود در مقام رئیس جمهور کشور آمریکا اعلام داشت:جهان جدیدی در حال شکل گیری است، دنیایی که با آنچه تا کنون دیده ایم، کاملا متفاوت است یک نظم نوین جهانی.

بطور خلاصه پیام نظم نوین جهانی را می توان همان استیلای آمریکا و نظام مورد نظرش بر دنیا دانست. در همین راستا بود که اندک مدتی بعد فرانسیس فوکویاما اندیشمند و نظریه پرداز آمریکایی وابسته به CIAمسئله فرارسیدن پایان تاریخ را مطرح کرد. بنظر او لیبرال دموکراسی پیروزی جاودانی بدست آورده و در سطح دنیا هیچ نظامی را یارای مقاومت در برابر آن نیست. این سلطه از نوع سلطه کوچه و بازاری نیست بلکه سلطه نخبگان مشخص و معینی است که واشنگتن را اداره می کنند همان کسانی که تحت لوای شعارنظم نوین جهانی درصدد پدید آوردن دنیای جدید و مغز متفکر مشخص و محدودی دارند. مجله آمریکایی مردم، برنت اسکوکرافت مشاور امنیت ملی بوش را معمار مفهوم نظم نوین جهانی می داند، در محافل و منابع محرمانه واشنگتن، درباره اسکوکرافت چنین آمده است:یکی از شاگردان بسیار خوب کسینجر.


رویا بازدید : 12 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

چه قدَر فاصله دارد سرم از شانه ي تو

دور افتاده دلم از دل كاشانه ي تو

هي پيامك زدم و زنگ ... ولي انگاري

مشكلي هست در ارسال به سامانه ي تو

من همان كفتر جلدم كه فقط مي داند

چه مسيري برود تا برسد لانه ي تو

هيچ كس مثل من اين گونه نمك گير نشد

كه به دنيا ندهد دانه اي از دانه ي تو

به خدا دست خودم نيست اگر مي نالم

درد دارد برود دلبر مستانه ي تو

من نمي خواستم اين بار تو را بنويسم

غزلم باز درآورد سر از خانه ي تو


رویا بازدید : 13 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
هـــمــیــشـــه نـــــه

ولــــی گـــاهـــی

مــیــان بـــودن و خـــواســتـن

فـ ـاصـلـــه مـــی افــتــد

وقـ ـتــهــایـــی هـــســت کــــه

کــســی را بـــا تــمـــام وجــــود میخواهــــی

ولــــــی نــــبـــــــایــــد کــنـــارش بــــاشـــی ...


رویا بازدید : 15 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
زعفرانعضو شورای ملی زعفران از افزایش 50 درصدی قیمت گل زعفران در آستانه فصل برداشت خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر هر کیلوگرم گل زعفران 45 هزار تومان از سوی دلالان پیش‌خرید می‌شود اما تشکل‌ها با تامین نقدینگی برای کشاورزان نباید به دلالان اجازه سودجویی دهند.

علی حسینی اظهار کرد:‌ قیمت گل زعفران در روزهای کنونی که در آستانه

جهت دیدن ادامه متن به قسمت ادامه مطلب بروید


رویا بازدید : 12 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

تا قبل از اين ديده بودم كه مشكات مفاهيم را طوري ياد مي گيره كه مي تونه مدل هاي مختلف يك مفهوم را تمييز بده. مثلا خرس را در اندازه هاي كوچك، بزرگ يا رنگهاي سفيد، قهوه اي يا حتي رنگهاي فانتزي كارتوني هم تشخيص ميده و نظاير آن.

اما ديروز متوجه شدم دو تا جعبه دستمال كاغذي از دو برند مختلف كه علامت استاندارد يكي رو جعبه و اون يكي زير جعبه بود را گذاشته جلوش و دستش را ميذاره روي علامت استاندارد يكي و يك سري كلمات اختراعي خودش- كه معمولا موقعي كه مي خواد از موضوعي خبر بده استفاده ميكنه(نُ نُ ن ِ . . . نُ نُ ن ِ) -را ادا ميكنه بعد بلافاصله جعبه اون يكي را وارونه ميكنه و دستش را ميذاره روي علامت استاندارد اون!!

(مطمئنم تو دنياي خودش داره ميگه اين شكل مثل اون شكله).

 

راستي اينم بگم كه جديدا مشكات با شنيدن صداي باد از دريچه كولر، نگاه ميكنه تو صورت طرف مقابل و ميگه باد ِ!!!(يعني نترس چيز مهمي نيست!!)


رویا بازدید : 7 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

مــی خـواهـم داستـانـی از علاقــه ام بـه تــو را بنـویسـم

یـکی بـــود ، یـکی …

بـی خیال……..!!

خــلاصـه اش میشود اینــکـه :

دوستـت دارم ، لعـنتـی . . . !



رویا بازدید : 12 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

امام صادق عليه‏السلام :

اِنَّ الْمُؤمِنَ لَيَسْكُنُ اِلَى الْمُؤْمِنِ كَما يَسْكُنُ الظَّمْآنِ اِلَى الْماءِ الْبارِدِ؛

به راستى كه مؤمن با برادر مؤمنش آرامش پيدا مى‏كند، چنان كه تشنه، با آب خنك آرامش مى‏يابد.

كافى، ج 2، ص 247


رویا بازدید : 8 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
سالروز شهادت جانسوز امام محمدباقر علیه السلام بردوستداران حضرتش تسلیت باد.التماس دعا.
رویا بازدید : 7 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

سلام امروز یک تست هوش و یک تست تمرکز گذاشتم

میخوام برید و بگید چه امتیازی میگیرید

حتما برید من امتیاز خودمو تو ادامه مطلب نوشتم. . . .


رویا بازدید : 9 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
قسمت اول - اهداف : 
ماده 1 - به منظور تسريع در انجام امور زيربنايي ، عمران و آباداني رشد و توسعه اقتصادي ، سرمايه گذاري و افزايش درآمد عمومي ، ايجاد اشتغال سالم و مولد، تنظيم بازار كار و كالا، حضور فعال در بازارهاي جهاني و منطقه اي ، توليد و صادرات كالاهاي صنعتي و تبديلي و ارائه خدمات عمومي ، به دولت اجازه داده مي شود مناطق ذيل را به عنوان مناطق آزاد تجاري و صنعتي بر اساس موازين قانوني و اين قانون اداره نمايد. 
الف - منطقه آزاد جزيره كيش طبق نقشه پيوست . 
ب - منطقه آزاد قشم حداكثر به وسعت سيصد كيلومتر مربع به هم پيوسته در ضلع شمال شرق جزيره در محدوده اي كه هيات وزيران تعيين خواهد نمود. 
ج - منطقه آزاد چاه بهار (طبق نقشه پيوست ). 
تبصره 1 - مناطق آزاد از تسهيلات و امتيازات موضوع اين قانون برخوردار خواهند بود. 
تبصره 2 - ايجاد مناطق جديد و تعيين محدوده آنها بنا به پيشنهاد دولت و تصويب مجلس شوراي اسلامي خواهد بود. 
ماده 2 - درآمد سازمانهاي مناطق آزاد صرفا بايستي در چارچوب بودجه ساليانه كه به تصويب هيات وزيران مي رسد هزينه گردد. كمك هاي سازمان جهت عمران و آباداني ساير نواحي (با اولويت نواحي همجوار) صرفا با تصويب هيات دولت امكان پذير بوده و هر گونه كمك ديگري تصرف غير قانوني در اموال عمومي محسوب خواهد شد. 
قسمت دوم - تعاريف 
----------------- 
ماده 3 - در اين قانون واژه هاي زير به جاي عبارتهاي مشروح مربوط به كار مي رود. 
كشور: كشور جمهوري اسلامي ايران . 
منطقه : منطقه آزاد تجاري - صنعتي . 
سازمان : سازمان هر منطقه آزاد تجاري - صنعتي . 
مجلس : مجلس شوراي اسلامي . 
قسمت سوم : وظايف : 
ماده 4 - هيات وزيران مسئوليت : 
الف - تصويب آيين نامه ها و هماهنگ نمودن كليه فعاليتهاي هر منطقه . 
ب - تصويب اساسنامه سازمان و شركتهاي تابعه . 
ج - تصويب برنامه هاي عمراني ، فرهنگي ، بودجه سالانه و عملكرد صورتهاي مالي سازمان هاي مناطق . 
د - تصويب مقررات امنيتي و انتظامي مناطق با تاييد فرماندهي كل قوا. 
ه - اعمال نظارت عاليه بر فعاليتهاي مناطق . را به عهده خواهد داشت . 
ماده 5 - هر منطقه توسط سازماني كه به صورت شركت با شخصيت حقوقي مستقل تشكيل مي گردد و سرمايه آن متعلق به دولت است اداره مي شود. اين شركتها و شركتهاي وابسته از شمول قوانين و مقررات حاكم بر شركتهاي دولتي و ساير مقررات عمومي دولت مستثني بوده و منحصرا بر اساس اين قانون و اساسنامه هاي مربوط اداره خواهد شد و در موارد پيش بيني نشده در اين قانون و اساسنامه ، تابع قانون تجارت خواهند بود. 
ماده 6 - سازمان توسط هيات مديره متشكل از سه يا پنج نفر اداره خواهد 
شد. اعضا هيات مديره توسط هيات وزيران انتخاب خواهند شد. مدير عامل سازمان كه رياست هيات مديره را به عهده خواهد داشت ، به موجب حكم رياست جمهوري و از ميان اعضا هيات مديره منصوب و بالاترين مقام اجرايي در زمينه هاي اقتصادي و زيربنايي منطقه مي باشد. انتخاب مدير عامل و اعضاي هيات مديره براي مدت سه سال بوده و انتخاب مجدد آنان بلامانع است . عزل مدير عامل و اعضا هيات مديره با همان مراجع انتخاب كننده مي باشد. هيات وزيران مسئوليت و اختيار مجامع عمومي سازمان هر منطقه را به عهده دارد. 
ماده 7 - سازمان هر منطقه مجاز است با تصويب هيات وزيران نسبت به تشكيل شركتهاي لازم كه طبق موازين قانون تجارت تشكيل مي شود، اقدام نمايد. 
قسمت چهارم - مقررات عمومي : 
ماده 8 - سازمان و شركتهاي تابع آن مجاز هستند قراردادهاي لازم را با اشخاص حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي منعقد نمايند و با سرمايه گذاران داخلي و خارجي با رعايت اصول قانون اساسي براي انجام طرحهاي عمراني و توليدي مشاركت كنند. اختلافها و دعاوي ناشي از قراردادهاي منعقد شده بر حسب توافقها و تعهدهاي قراردادي دو طرف ، رسيدگي و حل و فصل مي شود. 
ماده 9 - وزارتخانه ها، سازمانها، موسسه ها و شركتهاي دولتي و وابسته به دولت مي توانند براي ارائه تسهيلات و خدمات در محدوده هر منطقه قراردادهاي لازم را در حدود مصوبه هاي هيات وزيران با سازمان يا شركتهاي تابع آن منعقد نمايند. شرايط اين گونه قراردادها به نحوي خواهد بود كه موجب حفظ موقعيت رقابتي منطقه در مقابل مناطق آزاد ساير كشورها گردد. 
ماده 10 - سازمان هر منطقه مي تواند هيات وزيران در مقابل انجام خدمات شهري و فراهم نمودن تسهيلات مواصلاتي ، بهداشت ، امور فرهنگي ، آموزشي و رفاهي از اشخاص حقيقي و حقوقي ساكن منطقه عوارض اخذ نمايد. 
ماده 11 - صدور مجوز براي انجام هر نوع فعاليت اقتصادي مجاز، ايجاد بنا و تاسيسات و تصدي به انواع مشاغل توسط اشخاص حقيقي و حقوقي ، در مورد مشاغلي كه متصدي مستقيم ندارند در محدوده منطقه فقط در اختيار سازمان مي باشد. 
ماده 12 - مقررات مربوط به اشتغال نيروي انساني ، بيمه و تامين اجتماعي و صدور رواديد براي اتباع خارجي به موجب آيين نامه هايي خواهد بود كه به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد. 
ماده 13 - اشخاص حقيقي و حقوقي كه در منطقه به انواع فعاليتهاي اقتصادي اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعاليت اقتصادي در منطقه آزاد از
تاريخ بهره برداري مندرج در مجوز به مدت پانزده سال از پرداخت ماليات بر درآمد و دارايي موضوع قانون مالياتهاي مستقيم معاف خواهند بود و پس از انقضا پانزده سال تابع مقررات مالياتي خواهند بود كه با پيشنهاد هيات وزيران به تصويب مجلس شوراي اسلامي خواهد رسيد. 
ماده 14 - مبادلات بازرگاني مناطق با خارج از كشور پس از ثبت گمركي از شمول مقررات صادرات و واردات مستثني هستند و مقررات صدور و ورود كالا و تشريفات گمركي در محدوده هر منطقه به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد مبادلات بازرگاني مناطق با ساير نقاط كشور اعم از مسافري و تجاري تابع مقررات عمومي صادرات و واردات كشور مي باشد. 
ماده 15 - واردات كالاي توليد شده در منطقه آزاد به ساير نقاط كشور، تا حد ارزش افزوده در آن منطقه با تصويب هيات وزيران از پرداخت تمام يا قسمتي از حقوق گمركي و سود بازرگاني معاف مي باشند. 
ماده 16 - ورود كالاهايي كه تمام يا بخشي از مواد اوليه آن از داخل كشور تامين و در منطقه آزاد توليد مي شود از تمام يا بخشي (متناسبا) از 
حقوق گمركي و سود بازرگاني مربوط به مواد اوليه داخلي معاف خواهند بود. 
ماده 17 - كالاهايي كه براي بكارگيري و مصرف در منطقه از داخل كشور به مناطق حمل مي گردند، از موارد نقل و انتقال داخلي كشور است ولي صادرات آنها از منطقه به خارج تابع مقررات عمومي صادرات و واردات خواهد بود. 
ماده 18 - آيين نامه اجرايي عمليات و معاملات پولي و بانكي در مناطق توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران طي مدت سه ماه پس از تصويب اين قانون با هدف حفظ امكانات رقابتي منطقه در مقابل مناطق آزاد ساير كشورها تهيه و به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد. 
ماده 19 - سازمان مي تواند براي اجراي طرحهاي زيربنايي و توليدي در قالب برنامه و بودجه مصوب خود نسبت به تامين و تضمين اعتبار از منابع
داخلي و خارجي با تصويب هيات وزيران اقدام نمايد. بازپرداخت اين اعتبارات فقط از محل درآمدهاي سازمان انجام خواهد شد. 
ماده 20 - ورود و خروج سرمايه و سود حاصل از فعاليتهاي اقتصادي در هر منطقه آزاد مي باشد. مقررات لازم براي جلب و حمايت سرمايه گذاري در هر منطقه و چگونگي و ميزان مشاركت خارجيان در فعاليتهاي هر منطقه به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد. 
ماده 21 - سازمان هر منطقه مي تواند با تصويب هيات وزيران و از محل داراييهاي خود يا از طريق عقد قرارداد با بانكها و موسسات اعتباري و 
شركتهاي بيمه نسبت به تضمين سرمايه هاي خارجي در مقابل خسارات ناشي از سلب مالكيت و ملي شدن تا حد تعهدات مندرج در قراردادهاي مربوطه اقدام نمايد. 
ماده 22 - ثبت شركتها و مالكيتهاي صنعتي و معنوي ، همچنين ثبت كشتيها، شناورها و هواپيماها در هر منطقه ، توسط سازمان آن منطقه با رعايت اصل هشتاد و يكم قانون اساسي طبق ضوابط مصوب هيات وزيران انجام مي شود. 
ماده 23 - سازمان مي تواند در محلهاي لازم دفتر نمايندگي تاسيس نمايد. 
ماده 24 - نحوه استفاده از زمين و منابع ملي و ترتيب فروش يا اجاره آن به اتباع كشور در محدوده هر منطقه كه در مالكيت دولت باشد طبق مقررات مصوب هيات وزيران و با رعايت برنامه هاي عمراني هر منطقه تعيين مي گردد. 
سازمان هر منطقه مسئول اجراي مقررات مربوط خواهد بود. 
تبصره 1 - اجاره زمين به اتباع خارجي مجاز و فروش آن مطلقا ممنوع است . 
تبصره 2 - ساكنين ايراني جزائر موضوع مناطق آزاد همانند ساير نقاط كشور داراي كليه حقوق مالكيت عرصه و اعيان مي باشند. سازمان ثبت اسناد و املاك مكلف است برابر قوانين و مقررات سند مالكيت به نام اشخاص صادر نمايد. 
ماده 25 - رييس و مديران سازمان هر منطقه ، مديران عامل و اعضاي هيات مديره شركتهاي تابعه ، كليه وزرا و روساي سازمانهاي دولتي ، روساي قوه قضاييه و ديوان عالي كشور و ديوان عدالت اداري ، دادستان كل كشور، رييس سازمان بازرسي كل كشور و معاونان و مشاوران آنان و نمايندگان مجلس ، استانداران ، شهرداران و معاونان ايشان و وابستگان درجه يك آنان مجاز به داشتن سهام در شركتهايي كه توسط سازمان هر منطقه ايجاد مي شود و همچنين شركتهاي خصوصي كه در محدوده منطقه فعاليت دارند نمي باشند. 
ماده 26 - آيين نامه هاي اجرايي اين قانون به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد. 

قانون فوق مشتمل بر بيست و شش ماده و چهار تبصره در جلسه روز يك شنبه هفتم شهريور ماه يك هزار و سيصد و هفتاد و دو مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 21/6/1372 به تاييد شوراي نگهبان رسيده است . 



قانون اصلاح قانون چگونگي اداره مناطق آزادتجاري -صنعتي جمهوري اسلامي ايران


شماره 3238-ق 16/5/1378 

حضرت حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي سيدمحمدخاتمي 
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران 

لايحه شماره 48989/20260مورخ 28/7/1377دولت وتصويب نامه شماره 67563/ت ه مورخ 11/11/1377هيئت وزيران درخصوص اصلاح قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري - صنعتي جمهوري اسلامي ايران كه درجلسه علني روزسه شنبه مورخ 25/12/1377مجلس شوراي اسلامي بااصلاحاتي تصويب و به دليل ايرادشوراي محترم نگهبان به مواد(18)و(28)وتبصره هاي آن وبراساس اصل يكصدودوازدهم قانون اساسي به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال وبااصلاحاتي به تصويب رسيددراجراي اصل يكصدوبيست و سوم قانون اساسي به پيوست ارسال مي گردد. 
رئيس مجلس شوراي اسلامي -علي اكبرناطق نوري 

شماره 25656 24/5/1378 
نهادرياست جمهوري -دبيرخانه مناطق آزاد 
قانون اصلاح قانون چگونگي اداره مناطق آزادتجاري -صنعتي جمهوري اسلامي ايران كه درجلسه علني روزسه شنبه مورخ بيست وپنجم اسفند ماه يكهزاروسيصدوهفتادوهفت مجلس شوراي اسلامي تصويب ودرتاريخ 30/4/1378بااصلاحاتي به تصويب نهايي مجمع تشخيص مصلحت نظام رسيده وطي نامه شماره 3238-ق مورخ 16/5/1378مجلس شوراي اسلامي واصل گرديده است ،به پيوست جهت اجراءابلاغ مي گردد. 
رئيس جمهور-سيدمحمدخاتمي 

ماده واحده -قانون چگونگي اداره مناطق آزادتجاري -صنعتي جمهوري اسلامي ايران -مصوب 1372به شرح زيراصلاح مي شود: 
1-يك تبصره به عنوان (2)بخ ماده (1)قانون مذكورالحاق مي گرددو عنوان تبصره (3)تغييرمي يابد: 
تبصره 2-محدوده آبي مجاورمناطق آزادكه قلمروآن به تصويب هيات وزيران حواهدرسيد،منحصرادرخصوص فعاليتهاي مربوط به سوخت رساني كشتيها ازامتيازات اين قانون برخورداخواهدبود. 
2-متن زيرجايگزين ماده (18)قانون مذكورمي شود: 
ماده 18-تاسيس بانك وموسسه اعتباري به صورت شركت سهامي عام يا خاص باسهام بانام واشتغال به عمليات بانكي واستفاده ازعنوان بانك وياموسسه درمناطق منحصراطبق مفاداين قانون وآيين نامه اجرايي آن كه توسط بانك مركزي تهيه وبه تصويب هيات وزيران خواهدرسيد انجام مي شود. 
تبصره 1-تاسيس بانك اعتباري ايراني باسرمايه داخلي وخارجي در مناطق موكول به پيشنهاد سازمان وتصويب اساسنامه آنهاتوسط شوراي پول واعتباروصدورمجوزازطرف بانك مركزي است . 
تبصره 2-افتتاح شعبه توسط بانكهاوياموسسات اعتباري اعم ازايراني وخارجي موكول به پيشنهاد سازمان وتاييدبانك مركزي است . 
تبصره 3-نظام حاكم بربرابري ريال ايران بااسعارمختلف درمناطق آزاد توسط هيات وزيران تعيين مي شود. 
تبصره 4-معاملات واحدهاي بانكي درمناطق آزادباريال ايران مشمول مقررات بانكداري اسلامي خواهدبود. 
واحدهاي بانكي كه مجوزانجام بانكداري برون مرزي اخذنموده انداز انجام معاملات به ريال ايران ممنوع هستند. 
3-متن زيرجايگزين ماده (21)قانون مذكورمي شود: 
ماده 21-حقوق قانوني سرمايه گذاران خارجي كه پذيرش سرمايه آنها به تصويب هيات وزيران رسيده است موردتضمين وحمايت است .سرمايه گذاران مزبورچنانچه درمواردي به وسيله قانوني به نفع عموم ملي شوديااينكه ازسرمايه گذاران يادشده سلب مالكيت شود جبران عادلانه خسارت به عهده دولت مي باشد مقررات مربوط به نحوه پذيرش سرمايه مذكوروطريق جبران خسارت به موجب آئين نامه اي خواهدبودكه به تصويب هيات وزيران خواهدرسيد. 
4-متن زيرجايگزين ماده (22)مي شود: 
ماده 22-ثبت شركتهاومالكيت هاي صنعتي ومعنوي همچنين ثبت كشتي ها شناورهاوهواپيماهادرهرمنطقه بارعايت اصل هشتادويكم (81)قانون اساسي طبق ضوابط مصوب وزيران انجام مي شود . تبصره -ثبت شركتهاومالكيت هاي صنعتي ومعنوي درهرمنطقه توسط سازمان آن منطقه انجام مي شود . 
5-متن زيربه عنوان ماده (28)به قانون مذكورالحاق مي شود: 
ماده 28-تاسيس وفعاليت موسسات بيمه ايراني باسرمايه داخلي وخارجي وشعب ونمايندگي آنهاوموسسات كارگزاري بيمه درمناطق آزادتجاري - صنعتي جمهوري اسلامي ايران مجازوصرفاتابع مقرراتي است كه به پيشنهاد بيمه مركزي ايران به تصويب هيات وزيران خواهدرسيد. 
قانون فوق مشتمل برماده واحده درجلسه علني روزسه شنبه مورخ بيست وپنجم اسفندماه يكهزاروسيصدوهفتادوهفت مجلس شوراي اسلامي تصويب ودرتاريخ 30/4/1378بااصلاحاتي به تصويب نهائي مجمع تشخيص مصلحت نظام رسيده است . 

اصلاح ضوابط ثبت شركتها و مالكيتهاي صنعتي و معنوي در مناطق آزاد تجاري – صنعتي جمهوري اسلامي ايران


شماره 45052/ت16874ك23/5/1375 

رياست جمهوري – دبير خانه شوراي عالي مناطق آزاد تجاري – صنعتي 
اكثريت وزراي عضو شوراي عالي مناطق آزاد تجاري – صنعتي جمهوري اسلامي ايران در جلسه مورخ 18/4/1375 با توجه به اختيار تفويضي هيات وزيران ( موضوع تصويبنامه شماره 16632/ت30هـ مورخ 13/2/1373 ) و به استناد ماده(22) قانون « چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري –صنعتي جمهوري اسلامي ايران» - مصوب 1372 – تصو يب نمودند : 
« اصلاح ضوابط ثبت شركتها و مالكيتهاي صنعتي و معنوي درمناطق آزاد تجاري – صنعتي جمهوري اسلامي ايران » ( موضوع تصويبنامه شماره 21453/ت15011ك مورخ 20/2/1374) به شرح زير اصلاح مي شود : 
1-در بند (8) ماده (1) بعد از عبارت « شخص حقوقي» عبارت « يا حقيقي» اضافه مي شود. 
2- ماده (6)به شرح زير اصلاح و يك تبصره به آن اضافه مي شود: 
ماده 6- تمامي اشخاص حقوقي كه در منطقه فعاليت اقتصادي دارند ، موظفند ظرف سه ماه از تاريخ اعلام واحد ثبتي وضعيت خود را با مفاد اين تصويبنامه و دستورالعملهاي اجرايي آن تطبيق دهند . در غير اينصورت مرجع صالح به تقاضاي سازمان از ادامه فعاليت اشخاص مذكور جلوگيري خواهد نمود. 
دستورالعمل اجرايي اين ماده توسط سازمان هر منطقه تهيه و به اجرا گذاشته مي شود . 
تبصره – سازمان ثبت اسناد و املاك كشور كليه سوابق و مدارك مربوط به اشخاص حقوقي كه قبل از تاريخ ايجاد واحد ثبتي منطقه در ساير نقاط كشور به ثبت رسيده اند و به موجب اساسنامه مربوط مركز اصلي ( اقامتگاه آنان ) منطقه است و از سازمان مجوز فعاليت دريافت كرده اند بنا به تقاضاي واحد ثبتي براي آن واحد ارسال مي كند ، همچنين سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به منظ.ر پيشگيري از تعيين نامهاي مشابه براي شركتهاي در حال ثبت با واحدهاي ثبتي مناطق همكاري خواهند نمود . 
اين تصويبنامه در تاريخ 16/5/1375 به تاييد مقام محترم رياست جمهوري رسيده است . 
معاون اول رئيس جمهور – حسن حبيبي 


رویا بازدید : 10 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

 

هشت سال دفاع مقدس فرصتی بود تا نسل آهنین انقلاب اسلامی در کوره

حوادث جنگی سهمگین سرخ و آبدیده شود. نسلی که در لحظات آغشته به خشم و

 التهاب و نفرت و اضطراب آرام بود و در شب های سرنوشت ساز نبرد سرشار

 از امید و عاطفه و ایمان و محبت.


رویا بازدید : 8 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
چراغ سولار خورشیدی

چراغهای خورشیدی مخصوص محوطه ها

سیستم های روشنائی خورشیدی ، انرژی خورشید را در طول روز جذب کرده

وسپس انرژی ذخیره قادر به تامین روشنائی در تمام طول شب است


 


با مصرف بهینه و ذخیره انرژی خورشیدی و استفاده شبانه از آن

قابلیت تامین روشنائی 8 الی 14 ساعت در شبانه روز


 



قیمت هر عدد از دستگاه 25000 تومان می باشد
 


دارای سنسور نوری

دارای اجزا متحرک وقابل چرخش

صرفه جوئی در مصرف برق

محفظۀ باطری ضد زنگ میباشد

دارای چراغ LED با نور سفید

دارای باطری قابل شارژ

دارای پنل خورشیدی مونو کریستال


 


مناسب جهت استفاده در پارکها ، جاده ها ، معابر ،

باغها ، ویلا ها ، و محوطۀ حیاط


 


اين چراغها در طول روز نور خورشید را جذب ودر باطری مربوطه شارژ نموده و در غروب آفتاب بوسیله

چشم الکتریکی که تاریکی را حس میکند بطور خودکار روشن شده و در طول شب تا طلوع آفتاب روشن میمانند.

نور آنها در شب بستگی به مقدار نوریست که درروز جذب نموده اند.

چراغها را میبایستی در معرض مستقیم نور آفتاب طوری قرار داد که بیشترین نور را جذب نمایند.

ازچراغهای خورشیدی نمیتوان انتظار لامپهای معمولی را داشت اما آنها براحتی قابل نصب

در مکانهای دلخواه بوده و جایگزین بسیار ارزانی برای لامپهای الکتریکی میباشند.


مدل دستگاه قابل ارائه به شکل ذیل می باشد






قیمت هر عدد از دستگاه 25000 تومان می باشد


قیمت : 25,000  تومان
خرید پستی

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 110
  • بازدید کلی : 2,240