loading...
دلتنگی
رویا بازدید : 12 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
یتیم‌ نوازی حضرت علی (ع)

امیرالمومنین (ع) شبی از کنار خانه زن تهیدستی گذشت که فرزندانی خردسال داشت و آنان از گرسنگی می‌گریستند و مادرشان آنان را سرگرم می‌کرد تا بخوابند. آن زن دیگی بر اجاق نهاده بود که در آن جز آب چیزی نبود، تا آن‌ها بپندارند که در دیگ غذایی در حال پختن است.

علی (ع) از حال آن زن باخبر شد و با قنبر به سوی خانه خود رفت و ظرف کوچکی خرما و کیسه‌‌ای آرد و کمی روغن و برنج و نان برداشت و بر دوش کشید. قنبر از حضرت خواست تا وی آن را بر دوش گیرد. امام (ع) نپذیرفت. با رسیدن به خانه آن زن از او اجازه خواست و وارد شد، پس مقداری برنج و روغن در دیگ ریخت و پس از پختن آن، برای کودکان در ظرف غذا ریخت و به آنان فرمود: بخورید.

پس از سیر شدن آنان، امام (ع) بر دست و پای خود گرد اتاق می‌گشت و بع‌بع (تقلید صدای حیوان) می‌کرد. کودکان با مشاهده این حالت، خندیدند. پس از خروج از خانه، قنبر پرسید: سرورم! امشب رفتاری شگفت‌آور از تو دیدم و راز برخی از آن را دانستم؛ ولی سبب گردش تو در خانه بر روی دست و پا و تقلید صدای بع‌بع حیوان را نفهمیدم! امام (ع) فرمود: ای قنبر! چون وارد خانه شدم، کودکان از شدت گرسنگی می‌گریستند. دوست می‌داشتم وقتی از نزد آنان خارج می‌شوم، آن‌ها در حال سیری بخندند و دلیل دیگری نداشت.


رویا بازدید : 11 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

مقاله روانشناسی با عنوان استرس و تاثیر آن بر بدن

چکیده: در اصطلاح عام به تنش، فشار یا افسردگی، استرس گفته می شود. در اصطلاح پزشكی هم استرس به افزایش فشار و تنش در سیستم و ساختار بدن دلالت می كند؛ همان آمادگی جسمی و ذهنی بالایی كه لازمة برخورد با شرایط و موقعیت های حاد و بحرانی است. در فیزیولوژی، استرس به صورت واكنش های داخلی بدن در برابر آثار فیزیكی نامطلوب مانند گرما و سرمای شدید، تنگنا و مضیقه، فقر، ضایعه، درد، عفونت و مسمومیت شدید و ... تعریف شده است. بدن برای غلبه بر این شرایط فیزیكی غیر طبیعی و كسب تعادل حیاتی، تغییرات داخلی شیمیایی و هورمونی متعددی از خود نشان می دهد. به این تغییرات «سندرم سازش كلی» گفته می شود. هنگامی كه این انطباق بحرانی درست نمی كند در اصطلاح می گویند كه بدن «اُفت» كرده است. اضطراب احساس درونی است از ترس و تنش كه به عنوان پاسخی طبیعی به شرایط تهدید آمیز زندگی بروز می كند. این حالت به خودی خود پاسخ روان فیزیولوژی به شرایط خطرناك می باشد و همة اجزاء واكنش های «جنگ یا گریز» با آن همراه است. با وجود این در بسیاری از افراد اضطراب بدون ارتباط آشكار با رویدادهای تهدید آمیز به شخص دست می دهد كه در این حالت آن را «روان رنجوری اضطراب» یا «واكنش اضطراب» می نامند. این حالت در گذشته «نوراستنی» خوانده می شد.

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • استرس چیست؟
  • عوامل ایجاد استرس
  • چه چیزهایی باعث بروز استرس می شود؟
  • غلبه بر استرس
  • علائم استرس
  • مراحل سه گانة استرس شدید
  • واكنش های معمول استرس كدام هستند؟
  • استرس گروهی چیست؟
  • نحوة آسیب رسانی استرس به بدن
  • انسان چگونه به استرس پاسخ می دهد؟
  • رابطه اضطراب در كودكی و افسردگی در بزرگسالی
  • نتیجه گیری
  • منایع
...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 12


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید




رویا بازدید : 7 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

نانوشیمی یا فناوری نانو (Nanotechnology)، پديده اجتناب ناپذير هزاره سوم است. در واقع اين فناوری را نمي توان به عنوان رشته جديدي معرفي کرد بلکه رويکردي جديد به کليه علوم و فنون موجود در مقياس نانو است. فناوري ‌نانو (Nanotechnology) واژه‌اي است كلي كه به تمام فناوري‌هاي پيشرفته در عرصه كار با مقیاس نانو اطلاق مي‌شود. معمولاً منظور از مقیاس نانو ابعادي در حدود 1 تا 100 نانومتر مي‌باشد. (1nm=10-9m).

اولين جرقه فناوري نانو در سال 1959 ریچارد فاینمن (Richard Feynman) فیزیک‌دان برنده جایزه نوبل زده شد. فاینمن طي يك سخنراني تحت عنوان"فضای زیادی در سطوح پایین وجود دارد"[1] ايده فناوري نانو را مطرح ساخت. بر طبق نظر فاینمن، امکان بهره‌برداری مستقیم از اتم‌ها و مولکول‌ها شکل قویتری از شیمی سنتزی است که تا آن زمان استفاده می‌شد. واژه فناوري نانو اولين بار توسط نوريوتاينگوچي استاد دانشگاه علوم توكيو در سال 1974 بر زبانها جاري شد. او اين واژه را براي توصيف ساخت مواد (وسايل) دقيقي كه ابعادي آنها در حد نانومتر مي‌باشد، به كار برد.

در حد ابعاد نانو که اثرات کوانتومی قابل توجه هستند، روش‌های نوینی برای انجام واکنش‌های شیمیایی امکان‌پذیر می‌شود. پرفسور جفری اوزین (Geoffrey Ozin) در دانشگاه تورنتو کانادا بعنوان پدر فناوری نانو شناخته می‌شود. مقاله تاثیرگذار او تحت عنوان "نانوشیمی؛ سنتز در ابعاد ریز" کل این زمینه را تحت تاثیر قرار داد. این مقاله پیشنهاد می‌کرد که چگونه اصول شیمی می‌تواند به سنتز از پایین به بالای مواد در کلیه مقیاس‌های طولی با واحد‌های سازنده سلسله‌مراتبی اعمال شود. به عبارت دیگر، با استفاده از واحدهای سازنده در حد ابعاد نانوی برنامه‌ریزی شده با اطلاعات شیمیایی که به طور خودبخودی به یک شیوه کنترل شده به ساختارهایی که می‌توانند در محدوده ابعادی متفاوتی قرار داشته باشند خودآرایی (self-assembly) کنند. این علم، از شیمی سنتزی و شیمی مواد برای بدست آوردن نانومواد با اندازه‌ها، شکل‌ها، ویژگی‌های سطحی، نقایص، ویژگی‌های مشخص خودآرایی معین، طراحی شده برای دستیابی به کارکردها و استفاده‌های معین استفاده می‌کند.

کاربردهای نانوشیمی در یک محدوده وسیع از شبه‌رساناها تا پزشکی قرار می‌گیرد. نانوشیمی از شبه‌رساناهایی استفاده می‌کند که فقط الکتریسیته را در شرایط معینی منتقل می‌کنند. هر چقدر شبه‌رساناها کوچکتر از رساناهای عادی می‌شوند، محصول کوچکتر خواهد بود. شواهدی وجود دارد که نانوذرات معینی از نقره برای مهار برخی ویروس‌ها و باکتری‌ها مفید هستند. فناوری نانو همچنین برای ساخت شیشه‌هایی که خود تمیز می‌شوند، دوچرخه‌هایی 1000 برابر قویتر از استیل اما سبکتر از آن استفاده می‌شود. مهمترین محصول نانوشیمی نانولوله‌های کربنی هستند که بسیار مقاوم و در عین حال سبک هستند. اینده بسیار روشنی برای این رشته تصور می‌شود

منبع:همگام شنجش


رویا بازدید : 11 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)



تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

رویا بازدید : 5 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)


تی شرت محرم طرح عرشیا

تی شرت محرم طرح عرشیا

خرید تی شرت محرم

تی شرت محرم (طرح عرشیان)

تی شرت محرم، یک تیشرت فوق العاده شیک و زیبا

برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی ...

با کیفیت استثنایی و چاپ عالی

برای اولین بار در ایران


با خرید تی شرت محرم به عزاداری امسال متفاوت ظاهر شوید

تیشرت محرم طرح جدید عرشیا

خرید پستی تی شرت محرم طرح عرشیا


قیمت : 29000 تومان

رویا بازدید : 8 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

خدا کاری بکن ...

arsham-star.blogfa.com


دارم از غصه میمیرم خدا کاری بکن       
اینبار که دستهای ظریفش رو تو دستهام حس کنم یک بار
خدا کاری بکن اینبار خدای مهربونه من   
زبونم بند اومد ای وای کجا رفت هم زبونه من
خدا کاری بکن مردم خدا اونم دلش تنگه       
اگه میگه مهم نیستم با حسش داره میجنگه
اگه میگه تو فکرم نیست            
میخواد بیشتر پیشش باشم
درسته اون ولم کرده دلیل اشکه چشماشم     
 خدا کاری بکن اون رفت ازت میخوام که برگرده
اینبار قدرش رو میدونم اگر چه اون ولم کرده  
خدا بگو که برگرده خدا بگو که برگرده
خدا کاری بکن زود باش خدا          
اون دیگه تنها نیست
خدا بهش بگو مردم چرا عین خیالش نیست  
 خدای مهربونه من دلت میاد که تنها شم
بره عشقم تک وتنها تا کی دلواپسش باشم      
خدا کاری بکن زود باش خدا صبرم همین قدر بود
بگوحرف هاشو بخشیدم بگو گنجایشم کم بود  
 بگو تقصیره من بوده بگو حق داره میدونم
بگو به فکر جبرانه بگو قدرش رو میدونم   
بگو دیگه غرورش مرد میخواد پیشه تو برگرده
بگو سختی این روز ها اونو از راه به در کرده 
خجالت میکشم از اون بگو چیزی نگه با من
خدا پادر میونی کن شاید از من خوشش اومد
 


http://muharram92.com
تی شرت محرم

رویا بازدید : 11 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

این کتاب به تصحیح نصرالله پورجوادی و محمد سوری توسط موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و واحد تحقیقاتی تاریخ فرهنگ عقلی جهان اسلام دانشگاه آزاد برلین چاپ شده است که بخشی از مقدمه‌ی آن در ذیل خواهد آمد:
مهم‌ترین قرن در تاریخ تصوف بدون تردید قرن سوم هجری و مراکز اصلی صوفیان نیز در درجه‌ی نخست بغداد و سپس شهرهایی در خراسان چون بلخ و هرات و نشاپور و طوس و مرو بوده است. مشایخ بزرگی که سخنان حکمت‌آمیز و عرفانی و حکایت‌های آموزنده‌ی ایشان مطالب اصلی کتاب‌های صوفیانه را تشکیل می‌دهد در این قرن می‌زیستند. در واقع شکل‌گیری تصوف به‌منزله یک نظام فکری و مکتب عملی در همین قرن انجام گرفت و نمایندگان این نظام فکری و مکتب عملی در همین قرن انجام گرفت و نمایندگان این نظام فکری و مکتب عملی ابتدا در بغداد و سپس در شهرهای ایران‌زمین، به‌خصوص در خراسان بودند که بعنوان صوفی شناخته شدند. در ایران طریقه‌های باطنی دیگری نیز بودند که بعضی ملامتی و بعضی حکیم و بعضی جوانمرد خوانده می‌شدند ولی همه‌ی آن‌ها از قرن چهارم به بعد به‌تدریج در سلک صوفیان درآمدند و صوفی نامیده شدند.
شاگردان و مریدان مشایخ بزرگ قرن سوم نهضت صوفیانه را در زندگی خود و با یادآوری سخنان و آموزه‌های استادان خویش و انتقال سینه به سینه‌ی آن‌ها تا اواسط قرن چهارم زنده نگه داشتند. اما از اواسط قرن چهارم به بعد تحولی در تصوف پدید آمد و آن ثبت و ضبط تعالیم استادان سلف بود.همانطور که در قرن‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین و مهم‌ترین علم در تمدن اسلامی، یعنی علم حدیث، شکل گرفت و کتاب‌هایی در نتیجه‌ی جمع‌آوری احادیث و تنظیم و تدوین و تبویب آن‌ها پدید آمد، در قرن چهارم نیز شاگردان شاگردان مشایخ بزرگ طریقت به گردآوری سخنان پیشوایان خود اهتمام ورزیدند و از این طریق کتاب‌های مهمی در تصوف تالیف کردند.
این کتاب اثری است که فقط یک نسخه‌ی خطی از آن موجود بوده که متاسفانه صفحه یا صفحاتی از اول و آخر آن افتاده است و لذا نه نام نویسنده‌ی این اثر برای ما معلوم است و نه عنوان آن، ولی از محتوای اثر و مقایسه آن با کتاب‌های دیگری که در معرفی علم تصوف نوشته شده است و نیز از روی قرائن دیگر می‌توان حدس زد که این کتاب حدودا در اواخر قرن چهارم یا اوایل قرن پنجم به قلم نویسنده‌ای ایرانی و پارسی‌زبان، احتمالا خراسانی و بسا که نشاپوری نوشته شده است و این همان کتابی است که در اینجا تمامی آن تصحیح شده و به چاپ رسیده است.


رویا بازدید : 10 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
استاد بزرگوار آقا "مرتضی سرهنگی" تعریف می کرد:
قرار بود برای کنگره سرداران و شهدای کرمان کتاب بنویسیم، کتابی هم درباره شهید "حسین یوسف الهی" نوشته بودیم. می دانستم حاج قاسم سلیمانی علاقه و دلبستگی خاص به آن شهید دارد.
متن آماده شده را برای حاج قاسم فرستادم و بعد از مدتی که آن را خواند، برایم پس فرستاد. خوب که دقت کردم، دیدم روی کتاب کاعذی گذاشته و نوشته است:
"اگر بفهمم کسی با خواندن این کتاب، بیشتر از من حسین یوسف الهی را دوست خواهد داشت، دق می کنم."
و این است حکایت امروز من و مصطفی!

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/6/18/401771_703.jpg


شهید محمد حسین یوسف الهی          
قائم مقام فرمانده واحداطلاعات وعملیات لشگر 41ثارالله (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)
 در سال 1340 هجری شمسی در شهر «کرمان» متولد شد، پدرش فرهنگی بود و در آموزش و پرورش خدمت می کرد. محیط خانواده کاملا فرهنگی بود و همه فرزندان از همان کودکی با حضور در مساجد و جلسات مذهبی با اسلام و قرآن آشنا می شدند . علاقه زیاد و ارتباط عمیق محمد حسین با نهج البلاغه نیز ریشه در همین دوران دارد. در روزهای انقلاب محمد حسین دبیرستانی بود و حضوری فعال داشت و یکی از عاملان حرکتهای دانش آموزان در شهر کرمان بود. آغاز جنگ عراق علیه ایران در لشکر 41 ثارالله واحد اطلاعات و عملیات به فعالیت خود ادامه داد و بعدها به عنوان جانشین فرمانده این واحد انتخاب شد. در طول جنگ پنج مرتبه به سختی مجروح شد و بالاخره آخرین بار در عملیات والفجر هشت به دلیل مصدومیت حاصل از بمبهای شیمیایی در بیست و هفتم بهمن ماه سال 1364 در بیمارستان لبافی نژاد تهران به وجه الله نظر کرد. زندگی سراسر معنوی او برای همه کسانی که اهل حق و حقیقت اند درسی ابدی و انسان ساز است.
منبع:پرونده شهید در بنیاد شهید وامور ایثار گران کرمان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهید

 
وصیت نامه
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت می دهم که خدا یکی است و محمد (ص)فرستاده و آخرین پیامبر است و علی(ع) ولی الله است و جانشین پیامبر اسلام و اولین امام است، قیامت راست است و جزاء و پاداش کلیه اعمال نیز صادق است، انسان از خاک آفریده شده و به خاک بر میگردد و باز از خاک سر بر میدارد و به اندازه خردلی به کسی ظلم نمی شود و نفس هرکس در گرو اعمال خودش می باشد.
مادر عزیزم خجالت میکشم که چیزی بنویسم و خود را فرزندت بدانم زیرا کاریکه شایسته و بایسته یک فرزند بوده انجام نداده ام. مادریکه شب تا صبح بر بالینمن می نشستی و خواب را از چشمان خود می گرفتی و به من آموختنیهایی آموختی، مرا ببخش و...
همچنین از شما پدرم که با کمک مادرم تمام زندگیتان را صرف بچه هایتان کردید خداوند اجرتان را به شما عطا کند و درجات شما را متعالی کند و بهشت را جایگاهتان قرار دهد. ای پدر و مادر عزیز و گرامی چه خوب به وظیفه خود عمل کردید و من چقدر فرزند بدی برای شما بودم. شما فرزند خود را برای خدا بزرگ کردید و برای خدا هم او را به جبهه فرستادید و در راه خدا اگر سعادت باشد میرود.
از خواهران و برادران خود که در رشد من سهم به سزایی داشتند تشکر می کنم و از خداوند متعال پیروزی، سعادت و سلامت را برای ایشان خواستارم و ای پدر و مادر و ای خوهران و برادران عزیزم این رسالت را شما باید زینب وار به دوش کشید و از عهده آن به خوبی بر میائید و می توانید چون پتک بر سر دشمنان داخلی و خارجی فرود آئید و خون ما را هم چون رود سازید تا هرچه بر سر راه دارد بردارد تا به دریای حکومت حضرت محمد(ص)برگردد.
امیدورام که خداوند عمر رهبر عزیزمان را تا انقلاب مهدی طولانی بگرداند و ظهور حضرت مهدی(عج) را نزدیک بگرداند تا مستضعفین جهان به نوائی برسند و صالحین وارثین زمین شوند.
ای مردم بدانید تا وقتی که از رهبری اطاعت کنید، مسلمان، مومن و پیروزید وگرنه هرکدام راهی به غیر از این دارید آب را به آسیاب دشمن میریزید، همچنان تا کنون بوده اید باشید تا مانند گذشته پیروز باشید و این میسر نیست به جز یاری خواستن از خدا و دعا کردن.
امیدوارم که خداوند متعال به حق پنج تن آل محمد(ص) و به حق آقا امام زمان(عج)ایران را از دست شیاطین و به خصوص شیطان بزرگ نجات دهد و از این وضع بیرون بیاورد که بدون خدا هیچ چیز نمی تواند وجود داشته باشد. به امید اینکه تمام دوستان گناهان مرا ببخشند، التماس دعای عاجزانه را از همگی دارم.
 محمد حسین یوسف الهی24/12/1364

http://img7.irna.ir/1392/13920602/80785872/80785872-4789979.jpg
 
آثار باقی مانده از شهید
خوشا به حال کسی که سبک بال و بدون بال دنیای فانی را پشت سر گذاشته و بسوی آخرت می شتابد و چه با سعادتند آنان که از دنیا مهمان را گرفتند که به درد آخرتشان میخورد و بقیه را برای اهل دنیا واگذار کردند. چه خوش سعادتند آنانکه برای دنیایشان آنچنان کار می کنند و میکوشند که از کاری تا ابد زنده خواهند ماند و برای آخرتشان آنچنان کار می کنند که گویی فردا خواهند مرد و خوشا به حال کسی که مرگ را که هیچ گونه شکلی در آن نیست در جلوی چشمش می بندد و بنابراین مرگ ترمزی برای گناهانش خواهد بود، خوشا به حال کسی که چون بر سر دو راهی قرار گرفت با توکل و یاری خدا خیلی صریح و قاطع به باطل(لا) گوید و از باطل برتاباند، همان (لائیکه) اسلام با آن آغاز شد و بدون شک به حق رو آورد اگرچه حق به قول مولا علی(ع)گواراست ولی سنگین و باطل در اوان شیرین و سبک ولی تلخ و پست است.


تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 123
  • بازدید کلی : 2,253