loading...
دلتنگی
رویا بازدید : 9 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

برای تندرست بودن ، انتخاب تغذیه سالم و رعایت نکات بهداشتی اهمیت فراوان دارد . هر کس می تواند با انتخاب تغذیه سالم و رعایت نکات بهداشتی ، سلامت روانی و جسمانی خود را حفظ و حتی افزایش دهد .

از آنجا که مواد مغذی از غذاها تامین می شود از این رو ما باید یاد بگیریم که چه غذاهایی بخوریم و چه مقدار برای هر وعده غذایی در نظر بگیریم.تغذیه به فرایندهایی مانند مصرف ، جذب ، هضم ، انتقال و دفع مواد غذایی ( مثل غذا و مواد غذایی دیگر ) اطلاق می شود . از آنجایی که تغذیه مناسب برای سلامتی و پیشگیری از بیماری ضروری است ، هر فرد برای مراقبت بهداشتی نیازمند اطلاعات کافی در مورد تغذیه و نیازهای تغذیه ای بدن در سراسر دوره زندگی است .

شیوه زندگی کم تحرک امروز ، انسان را از جهت ابتلا به بیماری های گوناگون نسبت به سالهای قبل مستعد ساخته است . مصرف غذاهای سرخ شده ، پرنمک ، یخ زده ، کنسروهای گوناگون ، غذاهای بسیار شیرین ، فرآورده های غذایی آماده شده ، نوشابه های گازدار شیرین ، آب میوه های غیر طبیعی ،غذاهای گوشتی پر چرب و دیگر غذاهای متنوع به کاهش مقاومت بدن و ابتلا به بیماری ها کمک نموده است.

غذا نقش مهمی در تامین سلامت شخص دارد . برنامه غذاهای بهداشتی نه تنها سلامتی خانواده را تامین می کند بلکه از نظر اقتصادی در جامعه تاثیر به سزایی دارد .

مواد غذایی در حفظ و نگهداری سلامتی و تندستی نقش حیاتی دارند . یک برنامه غذایی مغذی ،پایه و اساس ارتقاء سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری است.

ما موظف هستیم در مورد سلامت عمومی خود احساس مسئولیت کرده و برای بهتر شدن آن تلاش نماییم ، تا بتوانیم بدون روبه رو شدن با ناتوانی و بیماریها ، با نهایت سلامتی زندگی کنیم . فراموش نشود که هر چه بیشتر آگاهی ما در راستای انتخاب تغذیه سالم افزایش یابد ، توانایی مان در کسب سلامتی جسمی و روانی بیشتر می شود . بدون داشتن اطلاعات کافی نمی توانیم تصمیمهای درستی در مورد سلامتی بگیریم .

کتاب حاضر با عنوان تغذیه صحیح ، ضامن سلامتی بدن در راستای آگاهی همگان در زمینه نقش تغذیه صحیح در افزایش سلامت جسم و روان همراه با توصیه های ساده و سودمند به زبان ساده در 32 بخش تنظیم شده است.


رویا بازدید : 11 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
ایران من
 


ایران من ای که خاکت مظهر فرو شکوست                 ای که ذره ذره خاکت گوهریست آن سوی کوه


می کشید آرش کمان دل را در هر  نفس                   تا که ایران، ایران شود نماند در قفس


می کشید فرهاد دستان خودرا بر زمین و بر هوا           پس چرا شیرین او یک دم بمرد و بی صدا


ایران من ای که فرزند دلیرت کورش بی همتاست          مهرو ایمانش به تو اخر عشق و وفاست


رویا بازدید : 13 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

من : خیلی بابک حمیدیانو دوست دارم!

دوستم : همون که شبیه میمونه!؟

من : آره آره :))

+ اصلا مگه مهم قیافست؟! دوست داشتنیه دیگه :)

+ تازه بهنام تشکر هم خیلی دوست می داریم :) احد الناسی نیست که منو بشناسه و بهم نگفته باشه که این بشر خیلی زشته! یعنی صدا به اون قشنگی و آرامش بخشی و شخصیت به اون باحالی رو ول کردن اد! چسبیدن به قیافه طرف!


رویا بازدید : 12 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

متن کامل

منشور کورش بزرگ

1. «کورش» (در متن بابلی : «کو - رَ - آش»)، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه توانمند، شاه «بـابـِل»(با - بی - لیم)، شاه «سـومـر»(شو- مـِ - ری) و «اَکـَّد»(اَ‌ک - کـ َ- دی - ای)، ...

2. ... همه ی جهان.


رویا بازدید : 25 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

دروق نیوز : نمایشنامه « تو میگی من اونو کشتم » نوشته احمد غلامی و کارگردانی عبدالله کنعانی از دیشب بر روی صحنه رفت . این نمایش که به موضوع دفاع مقدس و دوران جنگ می پردازد در سالن ارشاد شادگان به مدت سه شب  ( از تاريخ : ۱۵/۷/۹۲ لغايت ۱۷/۷/۹۲ ) اجرا می شود .

علی ثانی ، رئیس انجمن نمایش شهرستان شادگان كه در اولين اجراي عمومي آن حضور داشت ، این نمایش را تحسین کرد و افزود : اگر برخی از کاستی های آن برطرف شود قطعاً یکی از گزینه های حضور در جشنواره های تئاتر استانی و کشوری خواهد بود. همچنین وی افزود: نورپردازی فوق العاده ، گریم ویژه و خلق صحنه های ماورایی را می توان از جمله نقاط قوت این اثر برشمرد. 

 

 


تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 127
  • بازدید کلی : 2,257