loading...
دلتنگی

رویا بازدید : 10 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)
دِلَم ميخوآد دَستاما بذارَِم زيرِ چونَم

وَ چِشم تو چَشمَ خُدا بِشَم وَ بِهِش بِگَم:كِه چي مَثَلَا..؟

چِرا با مَن اينطوري ميكُني؟؟؟


رویا بازدید : 15 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

لباس یاس بر تن کرد زهرا / کنار دست او بنشست مولا

محمد خطبه خواند زهرا بلی گفت / غلط گفتم بلی نه یا علی گفت . . .


رویا بازدید : 10 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

باز باران با ترانه 
می خورد بر بام خانه
خانه ام کو خانه ات کو ؟ 
آن دل دیوانه ات کو ؟ 
روزهای کودکی کو ؟ 
فصل خوب سادگی کو ؟ 
یادت آید روز باران ؟ 
گردش آن روز دیرین ؟ 
پس چه شد دیگر کجا رفت ؟ 
خاطرات خوب و رنگین ؟ 
در پس آن کوی بن بست 
در دل تو آرزو هست ؟ 
کودک خوشحال دیروز
غرق در غم های امروز
یاد باران رفته از یاد 
آرزوها رفته بر باد
باز باران باز باران 
می خورد بر بام خانه 
بی ترانه 
بی بهانه 
شایدم گم کرده خانه


رویا بازدید : 11 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)


روبين‌کازان شب گذشته (يکشنبه) موفق شد با درخشش مهاجم ايراني خود با نتيجه‌ پنج بر يک آنژي ماخاچ‌کالا را شکست دهد.

سردار آزمون، مهاجم ايراني روبين‌کازان که در اواسط نيمه دوم موفق شد براي تيمش گلزني کند و يک پنالتي نيز بگيرد تا يکي از بهترين‌هاي زمين باشد. آزمون پس از گلزني برابر آنژي ماخاچ‌کالا گفت: بازي را کاملا در اختيار داشتيم و توانستيم حريف را کاملا از ابتداي مسابقه تحت فشار قرار دهيم. در نيمه نخست مي‌توانستيم نتيجه‌ بهتري نيز کسب کنيم که فرصت‌هاي‌مان از دست رفت.

آزمون در ادامه گفت: ليگ روسيه بسيار قوي است و بازيکنان بسيار مستعدي در آن حضور دارند. به همين خاطر هر بازي مشکل است. تيم ما در نيمه دوم توانست حريف را کاملا در يک سوم دفاعي خود حبس کند. به نظر من تيم ما کاملا مستحق کسب سه امتياز بود. در اين ديدار نبود قربان برديف روي نيمکت حس شد. همه کار مي‌کنيم تا او را خوشحال کنيم.

سردار آزمون قرار است پس از درخشش برابر آنژي براي حضور در اردوي تيم ملي ايران براي بازي با تايلند در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا راهي تهران شود.



رویا بازدید : 39 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

اعتقادات خرافی درمنطقه دیلمان -- آسیابر

بعضی از اعتقادات خرافی،درمیان عده ای از مردم،متداول است،وبعضا"به آن معتقدند،بعضی از این اعتقادات آورده می شود:اگر کسی بترسد،ویا ازچیزی وحشت نماید،یک کاسه آب برمی دارند،وچفت درب،راتوی آب می زنند،سپس آب را به کسی که ترسیده می خورانندتاآرامش بگیرد،2-درکارهاو شمارش هرچیزی،مانند احشام،علوفه،ویا هرچیز دیگر،سعی می شود درپایانش عدد سیزده رابه زبان نیاورند ونحس می دانندوبه جای آن زیاده می گویند.3-اعتقاد دارند شبها نباید آب جوش به بیرون ریخت چون درشب دراطراف منزل جن و آل وغول وجود دارد ونامریی هستند دیده نمی شوند واز طریق آب جوش می سوزند.وبه شخص ضربت می زنند.4-درمیان شکارچیان ذیلمان،وآسیابر وبعضی روستاهای دیگر به سیاگالش،که نگهبان و حافظ حیوانات مخصوصا" آهو،گوزن،وبزکوهی است اعتقاد دارند،واز شکاراین حیوانات،خودداری می نمایند.5-این مورد دربیشتر جاهای ایران هست که اگر کسی به سفر می رود،پشت سرش آب به روی زمین می ریزند،ومعتقدند،که ریختن آب،باعث می شود،مسافر زودتر از سفر بر گردد.وهمچنین پس از خاراندن ابرو،انگشت خود را می بوسند،ومی گویند که آبروحیثیت آنها،هرگزلکه دار نمی شود.6-هنگام در آوردن کفش درجلوی درب اگر با عجله باشد معمولا" روی هم قرارمی گیرند،فورا"جدامی کنند واعتقاد دارند پشت سرشان بدگویی می کنند.7- معمولا"چای محلی درشت وچوبهای بلند دارد بخاطر وزن سبکش روی چای می ماند میگویند مهمان داریم و...درهرصورت فکر می کنم اعتقادات پدربزرگا ومادربزرگا قابل احترام است.


تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 101
  • بازدید کلی : 2,231