loading...
دلتنگی
رویا بازدید : 12 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

امام صادق عليه‏السلام :

اِنَّ الْمُؤمِنَ لَيَسْكُنُ اِلَى الْمُؤْمِنِ كَما يَسْكُنُ الظَّمْآنِ اِلَى الْماءِ الْبارِدِ؛

به راستى كه مؤمن با برادر مؤمنش آرامش پيدا مى‏كند، چنان كه تشنه، با آب خنك آرامش مى‏يابد.

كافى، ج 2، ص 247


رویا بازدید : 8 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
سالروز شهادت جانسوز امام محمدباقر علیه السلام بردوستداران حضرتش تسلیت باد.التماس دعا.
رویا بازدید : 7 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

سلام امروز یک تست هوش و یک تست تمرکز گذاشتم

میخوام برید و بگید چه امتیازی میگیرید

حتما برید من امتیاز خودمو تو ادامه مطلب نوشتم. . . .


رویا بازدید : 9 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
قسمت اول - اهداف : 
ماده 1 - به منظور تسريع در انجام امور زيربنايي ، عمران و آباداني رشد و توسعه اقتصادي ، سرمايه گذاري و افزايش درآمد عمومي ، ايجاد اشتغال سالم و مولد، تنظيم بازار كار و كالا، حضور فعال در بازارهاي جهاني و منطقه اي ، توليد و صادرات كالاهاي صنعتي و تبديلي و ارائه خدمات عمومي ، به دولت اجازه داده مي شود مناطق ذيل را به عنوان مناطق آزاد تجاري و صنعتي بر اساس موازين قانوني و اين قانون اداره نمايد. 
الف - منطقه آزاد جزيره كيش طبق نقشه پيوست . 
ب - منطقه آزاد قشم حداكثر به وسعت سيصد كيلومتر مربع به هم پيوسته در ضلع شمال شرق جزيره در محدوده اي كه هيات وزيران تعيين خواهد نمود. 
ج - منطقه آزاد چاه بهار (طبق نقشه پيوست ). 
تبصره 1 - مناطق آزاد از تسهيلات و امتيازات موضوع اين قانون برخوردار خواهند بود. 
تبصره 2 - ايجاد مناطق جديد و تعيين محدوده آنها بنا به پيشنهاد دولت و تصويب مجلس شوراي اسلامي خواهد بود. 
ماده 2 - درآمد سازمانهاي مناطق آزاد صرفا بايستي در چارچوب بودجه ساليانه كه به تصويب هيات وزيران مي رسد هزينه گردد. كمك هاي سازمان جهت عمران و آباداني ساير نواحي (با اولويت نواحي همجوار) صرفا با تصويب هيات دولت امكان پذير بوده و هر گونه كمك ديگري تصرف غير قانوني در اموال عمومي محسوب خواهد شد. 
قسمت دوم - تعاريف 
----------------- 
ماده 3 - در اين قانون واژه هاي زير به جاي عبارتهاي مشروح مربوط به كار مي رود. 
كشور: كشور جمهوري اسلامي ايران . 
منطقه : منطقه آزاد تجاري - صنعتي . 
سازمان : سازمان هر منطقه آزاد تجاري - صنعتي . 
مجلس : مجلس شوراي اسلامي . 
قسمت سوم : وظايف : 
ماده 4 - هيات وزيران مسئوليت : 
الف - تصويب آيين نامه ها و هماهنگ نمودن كليه فعاليتهاي هر منطقه . 
ب - تصويب اساسنامه سازمان و شركتهاي تابعه . 
ج - تصويب برنامه هاي عمراني ، فرهنگي ، بودجه سالانه و عملكرد صورتهاي مالي سازمان هاي مناطق . 
د - تصويب مقررات امنيتي و انتظامي مناطق با تاييد فرماندهي كل قوا. 
ه - اعمال نظارت عاليه بر فعاليتهاي مناطق . را به عهده خواهد داشت . 
ماده 5 - هر منطقه توسط سازماني كه به صورت شركت با شخصيت حقوقي مستقل تشكيل مي گردد و سرمايه آن متعلق به دولت است اداره مي شود. اين شركتها و شركتهاي وابسته از شمول قوانين و مقررات حاكم بر شركتهاي دولتي و ساير مقررات عمومي دولت مستثني بوده و منحصرا بر اساس اين قانون و اساسنامه هاي مربوط اداره خواهد شد و در موارد پيش بيني نشده در اين قانون و اساسنامه ، تابع قانون تجارت خواهند بود. 
ماده 6 - سازمان توسط هيات مديره متشكل از سه يا پنج نفر اداره خواهد 
شد. اعضا هيات مديره توسط هيات وزيران انتخاب خواهند شد. مدير عامل سازمان كه رياست هيات مديره را به عهده خواهد داشت ، به موجب حكم رياست جمهوري و از ميان اعضا هيات مديره منصوب و بالاترين مقام اجرايي در زمينه هاي اقتصادي و زيربنايي منطقه مي باشد. انتخاب مدير عامل و اعضاي هيات مديره براي مدت سه سال بوده و انتخاب مجدد آنان بلامانع است . عزل مدير عامل و اعضا هيات مديره با همان مراجع انتخاب كننده مي باشد. هيات وزيران مسئوليت و اختيار مجامع عمومي سازمان هر منطقه را به عهده دارد. 
ماده 7 - سازمان هر منطقه مجاز است با تصويب هيات وزيران نسبت به تشكيل شركتهاي لازم كه طبق موازين قانون تجارت تشكيل مي شود، اقدام نمايد. 
قسمت چهارم - مقررات عمومي : 
ماده 8 - سازمان و شركتهاي تابع آن مجاز هستند قراردادهاي لازم را با اشخاص حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي منعقد نمايند و با سرمايه گذاران داخلي و خارجي با رعايت اصول قانون اساسي براي انجام طرحهاي عمراني و توليدي مشاركت كنند. اختلافها و دعاوي ناشي از قراردادهاي منعقد شده بر حسب توافقها و تعهدهاي قراردادي دو طرف ، رسيدگي و حل و فصل مي شود. 
ماده 9 - وزارتخانه ها، سازمانها، موسسه ها و شركتهاي دولتي و وابسته به دولت مي توانند براي ارائه تسهيلات و خدمات در محدوده هر منطقه قراردادهاي لازم را در حدود مصوبه هاي هيات وزيران با سازمان يا شركتهاي تابع آن منعقد نمايند. شرايط اين گونه قراردادها به نحوي خواهد بود كه موجب حفظ موقعيت رقابتي منطقه در مقابل مناطق آزاد ساير كشورها گردد. 
ماده 10 - سازمان هر منطقه مي تواند هيات وزيران در مقابل انجام خدمات شهري و فراهم نمودن تسهيلات مواصلاتي ، بهداشت ، امور فرهنگي ، آموزشي و رفاهي از اشخاص حقيقي و حقوقي ساكن منطقه عوارض اخذ نمايد. 
ماده 11 - صدور مجوز براي انجام هر نوع فعاليت اقتصادي مجاز، ايجاد بنا و تاسيسات و تصدي به انواع مشاغل توسط اشخاص حقيقي و حقوقي ، در مورد مشاغلي كه متصدي مستقيم ندارند در محدوده منطقه فقط در اختيار سازمان مي باشد. 
ماده 12 - مقررات مربوط به اشتغال نيروي انساني ، بيمه و تامين اجتماعي و صدور رواديد براي اتباع خارجي به موجب آيين نامه هايي خواهد بود كه به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد. 
ماده 13 - اشخاص حقيقي و حقوقي كه در منطقه به انواع فعاليتهاي اقتصادي اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعاليت اقتصادي در منطقه آزاد از
تاريخ بهره برداري مندرج در مجوز به مدت پانزده سال از پرداخت ماليات بر درآمد و دارايي موضوع قانون مالياتهاي مستقيم معاف خواهند بود و پس از انقضا پانزده سال تابع مقررات مالياتي خواهند بود كه با پيشنهاد هيات وزيران به تصويب مجلس شوراي اسلامي خواهد رسيد. 
ماده 14 - مبادلات بازرگاني مناطق با خارج از كشور پس از ثبت گمركي از شمول مقررات صادرات و واردات مستثني هستند و مقررات صدور و ورود كالا و تشريفات گمركي در محدوده هر منطقه به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد مبادلات بازرگاني مناطق با ساير نقاط كشور اعم از مسافري و تجاري تابع مقررات عمومي صادرات و واردات كشور مي باشد. 
ماده 15 - واردات كالاي توليد شده در منطقه آزاد به ساير نقاط كشور، تا حد ارزش افزوده در آن منطقه با تصويب هيات وزيران از پرداخت تمام يا قسمتي از حقوق گمركي و سود بازرگاني معاف مي باشند. 
ماده 16 - ورود كالاهايي كه تمام يا بخشي از مواد اوليه آن از داخل كشور تامين و در منطقه آزاد توليد مي شود از تمام يا بخشي (متناسبا) از 
حقوق گمركي و سود بازرگاني مربوط به مواد اوليه داخلي معاف خواهند بود. 
ماده 17 - كالاهايي كه براي بكارگيري و مصرف در منطقه از داخل كشور به مناطق حمل مي گردند، از موارد نقل و انتقال داخلي كشور است ولي صادرات آنها از منطقه به خارج تابع مقررات عمومي صادرات و واردات خواهد بود. 
ماده 18 - آيين نامه اجرايي عمليات و معاملات پولي و بانكي در مناطق توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران طي مدت سه ماه پس از تصويب اين قانون با هدف حفظ امكانات رقابتي منطقه در مقابل مناطق آزاد ساير كشورها تهيه و به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد. 
ماده 19 - سازمان مي تواند براي اجراي طرحهاي زيربنايي و توليدي در قالب برنامه و بودجه مصوب خود نسبت به تامين و تضمين اعتبار از منابع
داخلي و خارجي با تصويب هيات وزيران اقدام نمايد. بازپرداخت اين اعتبارات فقط از محل درآمدهاي سازمان انجام خواهد شد. 
ماده 20 - ورود و خروج سرمايه و سود حاصل از فعاليتهاي اقتصادي در هر منطقه آزاد مي باشد. مقررات لازم براي جلب و حمايت سرمايه گذاري در هر منطقه و چگونگي و ميزان مشاركت خارجيان در فعاليتهاي هر منطقه به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد. 
ماده 21 - سازمان هر منطقه مي تواند با تصويب هيات وزيران و از محل داراييهاي خود يا از طريق عقد قرارداد با بانكها و موسسات اعتباري و 
شركتهاي بيمه نسبت به تضمين سرمايه هاي خارجي در مقابل خسارات ناشي از سلب مالكيت و ملي شدن تا حد تعهدات مندرج در قراردادهاي مربوطه اقدام نمايد. 
ماده 22 - ثبت شركتها و مالكيتهاي صنعتي و معنوي ، همچنين ثبت كشتيها، شناورها و هواپيماها در هر منطقه ، توسط سازمان آن منطقه با رعايت اصل هشتاد و يكم قانون اساسي طبق ضوابط مصوب هيات وزيران انجام مي شود. 
ماده 23 - سازمان مي تواند در محلهاي لازم دفتر نمايندگي تاسيس نمايد. 
ماده 24 - نحوه استفاده از زمين و منابع ملي و ترتيب فروش يا اجاره آن به اتباع كشور در محدوده هر منطقه كه در مالكيت دولت باشد طبق مقررات مصوب هيات وزيران و با رعايت برنامه هاي عمراني هر منطقه تعيين مي گردد. 
سازمان هر منطقه مسئول اجراي مقررات مربوط خواهد بود. 
تبصره 1 - اجاره زمين به اتباع خارجي مجاز و فروش آن مطلقا ممنوع است . 
تبصره 2 - ساكنين ايراني جزائر موضوع مناطق آزاد همانند ساير نقاط كشور داراي كليه حقوق مالكيت عرصه و اعيان مي باشند. سازمان ثبت اسناد و املاك مكلف است برابر قوانين و مقررات سند مالكيت به نام اشخاص صادر نمايد. 
ماده 25 - رييس و مديران سازمان هر منطقه ، مديران عامل و اعضاي هيات مديره شركتهاي تابعه ، كليه وزرا و روساي سازمانهاي دولتي ، روساي قوه قضاييه و ديوان عالي كشور و ديوان عدالت اداري ، دادستان كل كشور، رييس سازمان بازرسي كل كشور و معاونان و مشاوران آنان و نمايندگان مجلس ، استانداران ، شهرداران و معاونان ايشان و وابستگان درجه يك آنان مجاز به داشتن سهام در شركتهايي كه توسط سازمان هر منطقه ايجاد مي شود و همچنين شركتهاي خصوصي كه در محدوده منطقه فعاليت دارند نمي باشند. 
ماده 26 - آيين نامه هاي اجرايي اين قانون به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد. 

قانون فوق مشتمل بر بيست و شش ماده و چهار تبصره در جلسه روز يك شنبه هفتم شهريور ماه يك هزار و سيصد و هفتاد و دو مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 21/6/1372 به تاييد شوراي نگهبان رسيده است . 



قانون اصلاح قانون چگونگي اداره مناطق آزادتجاري -صنعتي جمهوري اسلامي ايران


شماره 3238-ق 16/5/1378 

حضرت حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي سيدمحمدخاتمي 
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران 

لايحه شماره 48989/20260مورخ 28/7/1377دولت وتصويب نامه شماره 67563/ت ه مورخ 11/11/1377هيئت وزيران درخصوص اصلاح قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري - صنعتي جمهوري اسلامي ايران كه درجلسه علني روزسه شنبه مورخ 25/12/1377مجلس شوراي اسلامي بااصلاحاتي تصويب و به دليل ايرادشوراي محترم نگهبان به مواد(18)و(28)وتبصره هاي آن وبراساس اصل يكصدودوازدهم قانون اساسي به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال وبااصلاحاتي به تصويب رسيددراجراي اصل يكصدوبيست و سوم قانون اساسي به پيوست ارسال مي گردد. 
رئيس مجلس شوراي اسلامي -علي اكبرناطق نوري 

شماره 25656 24/5/1378 
نهادرياست جمهوري -دبيرخانه مناطق آزاد 
قانون اصلاح قانون چگونگي اداره مناطق آزادتجاري -صنعتي جمهوري اسلامي ايران كه درجلسه علني روزسه شنبه مورخ بيست وپنجم اسفند ماه يكهزاروسيصدوهفتادوهفت مجلس شوراي اسلامي تصويب ودرتاريخ 30/4/1378بااصلاحاتي به تصويب نهايي مجمع تشخيص مصلحت نظام رسيده وطي نامه شماره 3238-ق مورخ 16/5/1378مجلس شوراي اسلامي واصل گرديده است ،به پيوست جهت اجراءابلاغ مي گردد. 
رئيس جمهور-سيدمحمدخاتمي 

ماده واحده -قانون چگونگي اداره مناطق آزادتجاري -صنعتي جمهوري اسلامي ايران -مصوب 1372به شرح زيراصلاح مي شود: 
1-يك تبصره به عنوان (2)بخ ماده (1)قانون مذكورالحاق مي گرددو عنوان تبصره (3)تغييرمي يابد: 
تبصره 2-محدوده آبي مجاورمناطق آزادكه قلمروآن به تصويب هيات وزيران حواهدرسيد،منحصرادرخصوص فعاليتهاي مربوط به سوخت رساني كشتيها ازامتيازات اين قانون برخورداخواهدبود. 
2-متن زيرجايگزين ماده (18)قانون مذكورمي شود: 
ماده 18-تاسيس بانك وموسسه اعتباري به صورت شركت سهامي عام يا خاص باسهام بانام واشتغال به عمليات بانكي واستفاده ازعنوان بانك وياموسسه درمناطق منحصراطبق مفاداين قانون وآيين نامه اجرايي آن كه توسط بانك مركزي تهيه وبه تصويب هيات وزيران خواهدرسيد انجام مي شود. 
تبصره 1-تاسيس بانك اعتباري ايراني باسرمايه داخلي وخارجي در مناطق موكول به پيشنهاد سازمان وتصويب اساسنامه آنهاتوسط شوراي پول واعتباروصدورمجوزازطرف بانك مركزي است . 
تبصره 2-افتتاح شعبه توسط بانكهاوياموسسات اعتباري اعم ازايراني وخارجي موكول به پيشنهاد سازمان وتاييدبانك مركزي است . 
تبصره 3-نظام حاكم بربرابري ريال ايران بااسعارمختلف درمناطق آزاد توسط هيات وزيران تعيين مي شود. 
تبصره 4-معاملات واحدهاي بانكي درمناطق آزادباريال ايران مشمول مقررات بانكداري اسلامي خواهدبود. 
واحدهاي بانكي كه مجوزانجام بانكداري برون مرزي اخذنموده انداز انجام معاملات به ريال ايران ممنوع هستند. 
3-متن زيرجايگزين ماده (21)قانون مذكورمي شود: 
ماده 21-حقوق قانوني سرمايه گذاران خارجي كه پذيرش سرمايه آنها به تصويب هيات وزيران رسيده است موردتضمين وحمايت است .سرمايه گذاران مزبورچنانچه درمواردي به وسيله قانوني به نفع عموم ملي شوديااينكه ازسرمايه گذاران يادشده سلب مالكيت شود جبران عادلانه خسارت به عهده دولت مي باشد مقررات مربوط به نحوه پذيرش سرمايه مذكوروطريق جبران خسارت به موجب آئين نامه اي خواهدبودكه به تصويب هيات وزيران خواهدرسيد. 
4-متن زيرجايگزين ماده (22)مي شود: 
ماده 22-ثبت شركتهاومالكيت هاي صنعتي ومعنوي همچنين ثبت كشتي ها شناورهاوهواپيماهادرهرمنطقه بارعايت اصل هشتادويكم (81)قانون اساسي طبق ضوابط مصوب وزيران انجام مي شود . تبصره -ثبت شركتهاومالكيت هاي صنعتي ومعنوي درهرمنطقه توسط سازمان آن منطقه انجام مي شود . 
5-متن زيربه عنوان ماده (28)به قانون مذكورالحاق مي شود: 
ماده 28-تاسيس وفعاليت موسسات بيمه ايراني باسرمايه داخلي وخارجي وشعب ونمايندگي آنهاوموسسات كارگزاري بيمه درمناطق آزادتجاري - صنعتي جمهوري اسلامي ايران مجازوصرفاتابع مقرراتي است كه به پيشنهاد بيمه مركزي ايران به تصويب هيات وزيران خواهدرسيد. 
قانون فوق مشتمل برماده واحده درجلسه علني روزسه شنبه مورخ بيست وپنجم اسفندماه يكهزاروسيصدوهفتادوهفت مجلس شوراي اسلامي تصويب ودرتاريخ 30/4/1378بااصلاحاتي به تصويب نهائي مجمع تشخيص مصلحت نظام رسيده است . 

اصلاح ضوابط ثبت شركتها و مالكيتهاي صنعتي و معنوي در مناطق آزاد تجاري – صنعتي جمهوري اسلامي ايران


شماره 45052/ت16874ك23/5/1375 

رياست جمهوري – دبير خانه شوراي عالي مناطق آزاد تجاري – صنعتي 
اكثريت وزراي عضو شوراي عالي مناطق آزاد تجاري – صنعتي جمهوري اسلامي ايران در جلسه مورخ 18/4/1375 با توجه به اختيار تفويضي هيات وزيران ( موضوع تصويبنامه شماره 16632/ت30هـ مورخ 13/2/1373 ) و به استناد ماده(22) قانون « چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري –صنعتي جمهوري اسلامي ايران» - مصوب 1372 – تصو يب نمودند : 
« اصلاح ضوابط ثبت شركتها و مالكيتهاي صنعتي و معنوي درمناطق آزاد تجاري – صنعتي جمهوري اسلامي ايران » ( موضوع تصويبنامه شماره 21453/ت15011ك مورخ 20/2/1374) به شرح زير اصلاح مي شود : 
1-در بند (8) ماده (1) بعد از عبارت « شخص حقوقي» عبارت « يا حقيقي» اضافه مي شود. 
2- ماده (6)به شرح زير اصلاح و يك تبصره به آن اضافه مي شود: 
ماده 6- تمامي اشخاص حقوقي كه در منطقه فعاليت اقتصادي دارند ، موظفند ظرف سه ماه از تاريخ اعلام واحد ثبتي وضعيت خود را با مفاد اين تصويبنامه و دستورالعملهاي اجرايي آن تطبيق دهند . در غير اينصورت مرجع صالح به تقاضاي سازمان از ادامه فعاليت اشخاص مذكور جلوگيري خواهد نمود. 
دستورالعمل اجرايي اين ماده توسط سازمان هر منطقه تهيه و به اجرا گذاشته مي شود . 
تبصره – سازمان ثبت اسناد و املاك كشور كليه سوابق و مدارك مربوط به اشخاص حقوقي كه قبل از تاريخ ايجاد واحد ثبتي منطقه در ساير نقاط كشور به ثبت رسيده اند و به موجب اساسنامه مربوط مركز اصلي ( اقامتگاه آنان ) منطقه است و از سازمان مجوز فعاليت دريافت كرده اند بنا به تقاضاي واحد ثبتي براي آن واحد ارسال مي كند ، همچنين سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به منظ.ر پيشگيري از تعيين نامهاي مشابه براي شركتهاي در حال ثبت با واحدهاي ثبتي مناطق همكاري خواهند نمود . 
اين تصويبنامه در تاريخ 16/5/1375 به تاييد مقام محترم رياست جمهوري رسيده است . 
معاون اول رئيس جمهور – حسن حبيبي 


رویا بازدید : 10 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

 

هشت سال دفاع مقدس فرصتی بود تا نسل آهنین انقلاب اسلامی در کوره

حوادث جنگی سهمگین سرخ و آبدیده شود. نسلی که در لحظات آغشته به خشم و

 التهاب و نفرت و اضطراب آرام بود و در شب های سرنوشت ساز نبرد سرشار

 از امید و عاطفه و ایمان و محبت.


رویا بازدید : 8 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
چراغ سولار خورشیدی

چراغهای خورشیدی مخصوص محوطه ها

سیستم های روشنائی خورشیدی ، انرژی خورشید را در طول روز جذب کرده

وسپس انرژی ذخیره قادر به تامین روشنائی در تمام طول شب است


 


با مصرف بهینه و ذخیره انرژی خورشیدی و استفاده شبانه از آن

قابلیت تامین روشنائی 8 الی 14 ساعت در شبانه روز


 



قیمت هر عدد از دستگاه 25000 تومان می باشد
 


دارای سنسور نوری

دارای اجزا متحرک وقابل چرخش

صرفه جوئی در مصرف برق

محفظۀ باطری ضد زنگ میباشد

دارای چراغ LED با نور سفید

دارای باطری قابل شارژ

دارای پنل خورشیدی مونو کریستال


 


مناسب جهت استفاده در پارکها ، جاده ها ، معابر ،

باغها ، ویلا ها ، و محوطۀ حیاط


 


اين چراغها در طول روز نور خورشید را جذب ودر باطری مربوطه شارژ نموده و در غروب آفتاب بوسیله

چشم الکتریکی که تاریکی را حس میکند بطور خودکار روشن شده و در طول شب تا طلوع آفتاب روشن میمانند.

نور آنها در شب بستگی به مقدار نوریست که درروز جذب نموده اند.

چراغها را میبایستی در معرض مستقیم نور آفتاب طوری قرار داد که بیشترین نور را جذب نمایند.

ازچراغهای خورشیدی نمیتوان انتظار لامپهای معمولی را داشت اما آنها براحتی قابل نصب

در مکانهای دلخواه بوده و جایگزین بسیار ارزانی برای لامپهای الکتریکی میباشند.


مدل دستگاه قابل ارائه به شکل ذیل می باشد






قیمت هر عدد از دستگاه 25000 تومان می باشد


قیمت : 25,000  تومان
خرید پستی

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 107
  • بازدید کلی : 2,237